ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تنها راهکار توسعه کشور، حفظ و نگهداری نخبگان است

تنها راهکار توسعه کشور، حفظ و نگهداری نخبگان است

رییس موسسه آموزش عالی علمی - کاربردی جهاددانشگاهی مشهد با اشاره به سی و چهارمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی، در دوره بعد از انقلاب توانسته است به شایستگی گام‌های موثر و ارزشمندی را در حوزه‌های علمی، پژوهشی و تخصصی و در جهت رفع نیازهای جدی کشور بردارد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، مهندس جلال‎الدین صادقی حرکت تحسین برانگیز موثر در حوزه سلول‌های بنیادی، ناباروری، ساخت تجهیزات پالایشگاهی و نیروگاهی در حوزه‌های نفت، گاز، برق و ساخت تجهیزات پیشرفته در زمینه فرستنده‌ها و توسعه آموزش‌های عالی پژوهش محور و پژوهش‌های کاربردی در سایر حوزه‌ها به ویژه علوم انسانی، فنی مهندسی، کشاورزی و صنایع غذایی را از دستاوردهای این نهاد در خیزش علمی کشور عنوان کرد.

وی افزود: همان گونه که مشهود است این نهاد در حوزه آموزش‌های علمی - کاربردی، یکی از موسسات برتر کشور است و موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی جهاددانشگاهی مرکز مشهد نه تنها در کشور در بین مراکز برتر قرار دارد، بلکه برترین مرکزعلمی کاربردی در خراسان رضوی است و این جایگاه نشان دهنده موفقیت جهاددانشگاهی در دستیابی به بخش عمده‌ای از اهداف و سیاست‌های علمی کاربردی کشور است.

رییس موسسه آموزش عالی علمی - کاربردی جهاددانشگاهی مشهد با اشاره به هدف گذاری‌های جدید در مراکزعلمی کاربردی جهاددانشگاهی به منظور حفظ نقش محوری آموزش دراین نهاد، گفت: همان گونه که در اساسنامه جهاددانشگاهی آمده است، این نهاد به عنوان پلی ارتباطی بین دانشگاه و صنعت معرفی گردیده و جهاددانشگاهی همواره تلاش دارد تا این نقش را به خوبی ایفا کند.

صادقی مهمترین اقدامات را در این راستا انجام پژوهش‌های کاربردی مورد نیاز جامعه و صنعت و ارائه آموزش‌های مهارتی پژوهش محورعنوان کرد و گفت: از آنجا که جهاددانشگاهی نهادی است که در دل دانشگاه‌ها شکل گرفته است، به خوبی توانسته با برقراری ارتباط مطلوب با اساتید و نخبگان دانشگاهی، ضمن ارتقای توانمندی‌های خویش، رابطه بین صنعت و دانشگاه را تقویت نماید؛ آموزش‌های کوتاه مدت و بلندمدت تخصصی مهارت محور که در قالب نظام علمی - کاربردی شکل می‌گیرد نیز توانسته است کمک موثری در جهت تحقق این نقش ارزشمند جهاددانشگاهی ‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به ارتباط شاخص نوآوری و خلاقیت به عنوان یک ملزوم در جهاددانشگاهی، بر استمرار نواندیشی به ویژه در حوزه آموزش تاکید کرد و گفت: از ابتدا اعتقاد بر این داشته‌ایم که مهمترین وظیفه جهاددانشگاهی، طرح ایده‌های نو و ایجاد تحول در حوزه‌های علمی و فرهنگی است که خوشبختانه در حوزه آموزش، ساختار آموزش‌های علمی کاربردی، شرایطی را فراهم آورده است تا بتوانیم با ایجاد قانونی مراکز کارآفرینی و مراکز رشد، در حوزه آموزش‌های علمی کاربردی، خلاقیت، نوآوری، ابداع، ابتکار، اختراع و اشتغال را رنگ و بویی تازه ببخشیم.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد با اعتقاد بر اینکه کشور ما بیشتر از آنکه به مقالات ISI نیاز داشته باشد، نیازمند سازماندهی ایده‌های جدید و تحقق بخشیدن به آنها در جهت رفع نیازهای جدی کشور است، گفت: به اندازه کافی وقت خود را با پرداختن به مباحث تئوریک به هدر داده‌ایم.

وی با اشاره به چشم اندازعلمی و آموزشی این نهاد و رویکرد تقویت وغنی سازی عرصه‌های علمی فرهنگی به عنوان عمده ترین عرصه مورد تأکید در مراکز جهاددانشگاهی، گفت: به جرأت می‌توانم بگویم که جهاددانشگاهی می‌تواند یک الگوی ارزشمند برای فعالیت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی در کشور باشد؛ جهاددانشگاهی ثابت کرده است که می تواند در حوزه‌های مذکور به گونه‌ای عمل نموده که اهداف و سیاست‌های کلان کشور در فرهنگ، در آموزش و در پژوهش با صرف هزینه‌های منطقی و جلوگیری از هدر رفت منابع ملی و به ویژه حفظ، نگهداری و فعال سازی بهینه منابع انسانی در زمانی مناسب و بهینه تحقق یابد.

جلال‎الدین صادقی تاکید کرد: معتقدم در حال حاضر تنها راهکار توسعه همه جانبه کشور، حفظ و نگهداری نخبگان کشور در حوزه‌های صنعت و دانشگاه و ایجاد بستر مناسب برای بازگشت نخبگان خارج از کشور است البته نخبه حتما آن کسی که مدرک بالای دانشگاهی دارد، نیست.

وی در ادامه به فعالیت‌های شاخص و توانمندی‌های مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مرکز مشهد اشاره کرد و گفت:‌ مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مرکز مشهد به عنوان یکی از مراکز برتر در میان مراکز علمی کاربردی در سراسر کشور است که موفق به کسب چندین مقام علمی در سطح کشور، عضویت در شورای مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی کشور و عضویت در شورای نظارت بر مراکز آموزش عالی علمی کاربردی خراسان رضوی شده است.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشهد به 50 کد رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در این موسسه اشاره کرد و گفت: از زمان تأسیس تاکنون نیز تعداد 4200 نفر فارغ‌التحصیل داشته‌ایم.

وی به برگزاری همایش‌های علمی و کاربردی در سطح استانی و ملی از جمله همایش ملی" فلزات و آلیاژهای غیرآهنی" و برگزاری طرحهای ملی و فرهنگی از جمله طرح ملی" ضیافت اندیشه" ویژه دانشجویان علمی کاربردی سراسر کشور به عنوان دیگر فعالیت‌های این موسسه اشاره کرد.

وی افزود: بهینه سازی فرآیند تولید بدنه خودرو سوزوکی، طراحی و ساخت دستگاه حکاکی سه محوره CNC، برخورداری از کتابخانه تخصصی با توانمندی ارتباط دیجیتال با سایر کتابخانه‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی، برخورداری از آزمایشگاه‌های متالوگرافی، آزمایشگاه ماسه، اندازه‌گیری، مدارهای جانبی، ریزپردازنده،‌ آزمایشگاه شیمی، فیزیک الکتریسیته، مدارمنطقی، آزمایشگاه PLC، معماری، فیزیک حرارت، مدارالکتریکی،‌ آزمایشگاه الکترونیک و مقاومت مصالح، برخورداری از کارگاه‌های عملیات حرارتی، کارگاه سخت افزار، کارگاه نقشه‌کشی صنعتی 1، 2 و 3، فلزکاری، جوشکاری، برق، کارگاه مدلسازی، ماشین‌افزار، قالب سازی، کارگاه ساخت و تولید، ریخته‌گری و برخورداری از10 سایت کامپیوتر با ظرفیت 200 کامپیوتر نیز بخشی از توانمندی‌های موسسه است.

صادقی برگزاری کارگاه‌های آموزشی از قبیل کارگاه مالیات بر ارزش افزوده، کارگاه آموزشی تأیید علمی ثبت اختراع، کارآفرینی و ... برگزاری سمینار و همایش‌هایی از قبیل نانوتکنولوژی، دانشگاه کارآفرین ودرهای باز، مهدویت، اعتیاد و ... را به عنوان فعالیت‌های شاخص مرکز در حوزه‌های علمی پژوهشی عنوان کرد وگفت: برخورداری از 8 انجمن علمی، حمایت از پایان‌نامه‌های برتر و ایده‌های نوین وتشکیل شورای پژوهشی جهت حمایت از فعالیت‌های پژوهشی اساتید، همکاران و دانشجویان از دیگر فعالیت‌ها در این حوزه است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های دانشجویی و فعالیت‌های فرهنگی هنری می‌توان به کسب 4 مقام ورزشی در سطح کشور، تخصیص تسهیلات دانشجویی، امکان ایجاد تسهیلات ورزشی برای دانشجویان، قراردادن کلیه دانشجویان تحت پوشش بیمه حوادث دانشجویی، ایجاد کانون‌های مشاوره، بسیج دانشجویی، سازمان دانشجویان، تئاتر، موسیقی، قرآن و عترت، برگزاری اردوهای فرهنگی و علمی، برگزاری مراسم و مناسبت‌ها، میزگردهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، پخش فیلم، برگزاری نمایشگاه آثار دانشجویان، برگزاری مسابقات، جشن فارغ‌التحصیلی سالیانه، جلسات توجیهی دانشجویان جدیدالورود، شرکت در مسابقات ورزشی استانی، انتشار نشریات دانشگاهی و انجام مشاوره‌های دانشجویی اشاره کرد.

آمار بازدید: 207 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image