ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور محدودیت ارائه خوابگاه در 126 دانشگاه دولتی/ اعلام اولویت‌ها در خوابگاهی شدن

محدودیت ارائه خوابگاه در 126 دانشگاه دولتی/ اعلام اولویت‌ها در خوابگاهی شدن

در آستانه انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری 93 این بار هم دانشگاهها کمبودهای امکانات خوابگاهي و عدم تعهد خود در قبال اسکان دانشجویان را در دفترچه های راهنمای انتخاب رشته که بر روی سایت سازمان سنجش قرار داد، اعلام کرده اند. اما دانشگاهها اولویت هایی را هم برای پذیرش در خوابگاه ها اعلام کرده اند که از آن جمله ممتاز بودن، دارا بودن رتبه هاي دو يا سه رقمي و رتبه هاي زير هزار است.

به گزارش خبرنگار مهر، یک میلیون و 32 هزار و 322 نفر در آزمون سراسری سال 93 شرکت کردند . آمار حاضرین در جلسه با احتساب تعداد علاقمندان گروه های زبان و هنر در مجموع 992 هزار و 241 نفر بود. ظرفیت اعلام شده 695 هزار و 697 نفر است و با توجه به آمار حاضرین در جلسه آزمون، تمامی افراد مجاز به انتخاب رشته شده اند و اگر تمام مجازین به انتخاب رشته نیز کدرشته های خود را کنند بیش از 70 درصد شانس قبولی وجود دارد.

همچنین غایبان در آزمون و کسانی که تاکنون ثبت نام نکرده اند نیز می توانند پس از اعلام شرایط انتخاب رشته 100 کد رشته محل را از میان کدرشته محل هایی که بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دارند، انتخاب کنند. درحالی تمام شرکت کنندگان مجاز به انتخاب رشته شده اند که اکثر دانشگاه ها توانایی ارایه حداقل خدمات خوابگاهی به دانشجویان مشمول خوابگاه را ندارند.

برخي از دانشگاهها اعلام کرده اند تنها مي توانند در حد يک يا دو سال دانشجويان را در خوابگاهها اسکان دهند. علاوه بر اين اغلب اين دانشگاهها براي پذيرش دانشجويان پسر در خوابگاهها با محدوديت مواجه هستند. عدم ارائه خوابگاه به دانشجويان شبانه و متاهلين و کمبود خوابگاههاي دولتي نيز برخي ديگر از محدوديتهايي است که دانشگاهها در آستانه انتخاب رشته کنکور سراسري اعلام کرده اند.

از ميان دانشگاهها و موسسات آموزش عالي که عدم ارائه امکانات رفاهي به دانشجويان را در سال جديد تحصيلي اعلام کرده اند، 46 دانشگاه وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و 80 دانشگاه و موسسات آموزش عالي وابسته به وزارت علوم هستند.

وضعیت خوابگاه های دانشگاه های سراسری و علوم پزشکی براساس دفترچه کنکور 93 در آستانه انتخاب رشته پذیرفته شدگان کنکور به شرح زیراست :

دانشگاه هایی که هیچ گونه خدمات خوابگاهی ارایه نمی دهند

دانشگاه های بجنورد، جیرفت، خوارزمی،دریانوردی و علوم دریایی چابهار، سیدجمال الدین اسدآبادی، خواجه نصیرالدین طوسی، علوم اقتصادی تهران، علوم بهزیستی و توانبخشی تهران، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، قم، کوثر بجنورد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مراغه، آیت اله بروجردی، بناب، سلمان فارسی کازرون، صنعتی اراک، صنعتی بابل، صنعتی سیرجان، صنعتی قم، صنعتی کرمانشاه، صنعتی همدان، صنعتی هویزه، علم و فناوری مازندران بهشهر، هنر اسلامی تبریز، هنر اصفهان و هنر شیراز 30 دانشگاهی هستند که هیچ گونه خدمات خوابگاهی ملکی و خودگردانی را ارائه نمی کنند.

دانشگاه هایی که تعهدی در ارایه خوابگاه ملکی ندارند

دانشگاه های اراک، اردکان،ارومیه، بزرگمهرقائنات، بیرجند،تربیت حیدریه،حضرت معصومه (س)،خلیج فارس،شهید مدنی آذربایجان،شهید مطهری تهران،فسا،کاشان،ملایر،جهرم،صنعتی ارومیه و هنر تهران 16 دانشگاهی هستند که فقط خدمات خوابگاهی خودگردان ارائه می دهند.

دانشگاه هایی که در ارایه خوابگاه محدودیت دارند

دانشگاه های اصفهان،الزهرا (س)،بین المللی امام خمینی(ره)،تخصصی فناوری های نوین آمل، تهران،حکیم سبزواری، رازی کرمانشاه،زنجان،سمنان،شاهرود،شهرکرد،شهید بهشتی،چمران اهواز،شیراز،صنعتی اصفهان،صنعتی جندی شاپوردزفول،صنعتی خاتم الاانبیا بهبهان،علامه طباطبایی،فردوسی مشهد، محقق اردبیلی،ولیعصر رفسنجان،یاسوج تفرش،صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت،صنعتی بیرجند،فناوری های نوین قوچان، بوعلی سینا،سیستان و بلوچستان،باهنر کرمان،کردستان، صنعت نفت آبادان و ایلام 33 دانشگاهی هستند که خوابگاه ملکی و خودگردان ارایه می کنند ولی در ارایه خوابگاه های ملکی با محدویت مواجه بوده و براساس شرایط خاص خوابگاه ارایه می کنند به طوریکه بیشتر این دانشگاه ها برای خوابگاه های ملکی اولویت تعیین کرده و ابتدا این خوابگاه ها را به پذیرفته شدگانی ارایه می دهند که حائز رتبه های برتر کشوری شده باشند.

رتبه های برتر کنکور در اولویت واگذاری خوابگاه های ملکی

به عنوان نمونه دانشگاه علامه طباطبایی اولویت واگذاری خوابگاه را به رتبه های پایین یک هزار اختصاص داده، دانشگاه باهنر کرمان نیز به همین صورت اولویت واگذاری خوابگاه را به رتبه های زیریک هزار اختصاص داده است، دانشگاه ایلام براساس رتبه قبولی و دانشگاه بوعلی سینا براساس رتبه های برتر کنکور خوابگاه واگذار می کنند.

دانشگاه یزد تنها دانشگاهی که محدودیت خوابگاهی اعلام نکرده است

دانشگاه یزد بدون اشاره به محدودیت خوابگاهی اعلام کرده که به متقاضیان خوابگاه ارایه می کند.

43 دانشگاه علوم پزشکی بدون تعهد واگذاری خوابگاه

دانشگاه های علوم پزشکی یزد،یاسوج، همدان،مازندران،لرستان،گیلان، گناباد،گلستان،کرمانشاه، کرمان،کردستان،سنندج،کاشان قم،قزوین،فسا،شیراز،شهید بهشتی،شهرکرد،شاهرود،سمنان،سبزوار،زنجان،زاهدان،زابل، دزفول،خراسان شمالی،جیرفت،جهرم،جندی شاپوراهواز، تهران،تبریز،بیرجند، بوشهر،بندرعباس،بابل،ایلام، ایران،البرزکرج،اصفهان،ارومیه و اردبیل 43 دانشگاهی هستند که هیچ گونه تعهدی در واگذاری خوابگاه ندارند.

ارائه خوابگاه در سه دانشگاه علوم پزشکی با ارایه شرایط خاص

فقط دانشگاههای علوم پزشکی تربیت حیدریه ، بم و بقیه اله تهران با شرایط خاص خوابگاه ارایه می کنند . خوابگاه تربیت حیدریه و بم فقط به دانشجویان دختر خوابگاه ارایه داده و دانشگاه بقیه اله تهران نیز عنوان کرده است خوابگاه ارایه می دهد ولی برای متاهلان خوابگاه ندارد.

آمار بازدید: 248 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image