ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور 70 پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش آماده ارایه مشاوره به کنکوری‌های پایتخت

70 پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش آماده ارایه مشاوره به کنکوری‌های پایتخت

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آمادگی 70 پایگاه انتخاب رشته در مناطق 19 گانه شهر تهران برای ارائه مشاوره به دانش‌آموزان تهرانی، تاکید کرد: هیچ مرکز و موسسه‌ای به جز پایگاه‌های مجوزدار آموزش و پرورش مجاز به تاسیس پایگاه انتخاب رشته نخواهند بود.


مسعود ثقفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: همه ساله در ایام اعلام نتایج کنکور سراسری ، موسسات و مراکز غیرمجاز به صورت قارچ گونه رشد کرده و با تبلیغات غیر واقعی سعی در جذب خانواده‌ها و دانش آموزان برای انتخاب رشته کرده و مبالغ غیرمتعارف را مطالبه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چون این افراد تخصص لازم را نداشته و اطلاعات جامعی ندارند بزرگترین آسیب را به آینده و سرنوشت دانش آموزان وارد می‌کنند که گاهی جبران ناپذیر خواهد بود کفت:‌ بنابراین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برای کمک به دانش آموزان و والدین آنها و پیشگیری از سوء استفاده افراد و موسسات غیرمجاز اقدام به برنامه ریزی جهت تشکیل پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور نموده است.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آمادگی 70 پایگاه انتخاب رشته در مناطق 19 گانه شهر تهران برای ارائه مشاوره به دانش‌آموزان تهرانی اظهار کرد: این پایگاه‌ها با در اختیار داشتن بیش از 150 نفر از مشاوران زبده آموزش و پرورش که آموزش‌های لازم را در این خصوص گذرانده‌اند فعالیت خود را همزمان با اعلام نتایج کنکور آغاز خواهند کرد.

به گفته ثقفی، اسامی، نشانی و شماره تماس پایگاه‌های انتخاب رشته در پایگاه اینترنتی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به نشانی www.tehranedu.ir قابل مشاهده است.

وی در ادامه به تبیین فرآیند ارائه خدمات مشاوره‌ای در این پایگاه‌ها پرداخت و گفت: در مرحله اول داوطلبین ابتدا در جلسه کوتاه مشاوره گروهی شرکت کرده و اطلاعات کلی از روند انتخاب رشته، وضعیت بازار کار، اهمیت و ضرورت انتخاب رشته صحیح بر اساس تفاوت‌های فردی و غیره دریافت می‌کنند. در مرحله دوم نیز با توجه به علاقمندی، توانایی، رتبه و تراز دانش آموزان و با استفاده از نرم افزار ویژه انتخاب رشته 200 اولویت رشته – شهر استخراج و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

ثقفی با بیان اینکه در مرحله پایانی با توجه به انتخاب رشته رایانه‌ای انجام شده،‌ وضعیت خانوادگی، شرایط اقتصادی،‌ مولفه‌های روانشناختی و غیره بررسی‌ها، راهنمایی و مشاوره‌ فردی توسط مشاور انجام می‌شود.

وی افزود: در این پایگاه‌ها هزینه 50 هزار تومانی از دانش آموزان برای انتخاب رشته اخذ می‌شود که این هزینه برای داوطلبان از خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و فرهنگیان با تخفیف ویژه 50 درصدی محاسبه می‌شود. همچنین داوطلبین تحت پوشش مراکز خیریه، کمیته امداد و بهزیستی با ارائه معرفی نامه از تخفیف ویژه بهره مند خواهند شد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان گفت: هیچ مرکز و موسسه‌ای به جز پایگاه‌های مجوز دار آموزش و پرورش مجاز به تاسیس پایگاه انتخاب رشته نخواهند بود.

آمار بازدید: 275 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image