ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی افزایش ظرفیت 8 رشته ارشد پزشکی/ تعیین تکلیف سایر رشته‌ها تا اوایل شهریور

افزایش ظرفیت 8 رشته ارشد پزشکی/ تعیین تکلیف سایر رشته‌ها تا اوایل شهریور

معاون سنجش آموزش پزشکی با اعلام این خبر که افزایش ظرفیت هشت رشته کارشناسی ارشد علوم پزشکی مورد موافقت معاونت آموزشی وزارت بهداشت قرار گرفته است، گفت: وزارت بهداشت مطابق امکانات و توافقات دانشگاه‌ها پیگیر افزایش ظرفیت‌ها در دیگر رشته‌ها نیز خواهد بود و تا هفته اول شهریورماه نتایج انتخاب رشته دانشجویان کارشناسی ارشد، اعلام خواهد شد.


پورکاظمی درگفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره اعتراض دانشجویان کارشناسی ارشد علوم پزشکی نسبت به کاهش ظرفیت رشته‌ها، گفت: در دوره‌های گذشته یک افزایش ظرفیتی از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته بود که دانشگاه‌ها به این ظرفیت‌ها اعتراض داشتند چراکه با کمبود امکانات مواجه هستند. امسال تصمیم براین شد تا ظرفیت‌ها مطابق اعلام دانشگاه‌ها معین شود و از ظرفیت‌های مشخص شده از سوی دانشگاه‌ها ظرفیت کم نشود.

وی افزود: ظرفیت رشته‌ها از سوی گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها مشخص می‌شود و وزارتخانه صرفا بر روی آنها مدیریت انجام می‌دهد.

معاون سنجش آموزش پزشکی در واکنش به اظهارات دانشجویان مبنی بر اینکه قبل از آزمون کارشناسی ارشد خبر ازعدم کاهش ظرفیت‌ها در آزمون امسال داده شده است، گفت: من مدت کوتاهی است مسئولیت را پذیرفتم و به هیچ وجه چنین چیزی را اعلام نکرده‌ام.

پورکاظمی با اشاره به اینکه طی نامه رسمی از معاونت آموزشی درخواست افزایش ظرفیت برای 8 رشته را اعلام کرده‌ایم، اظهارکرد: مطابق بررسی‌ها 8 رشته ظرفیت آنها نسبت به سال گذشته بسیار کاهش داشته که درخواست شد با هماهنگی دانشگاه‌ها این ظرفیت‌ها افزایش پیدا کند. این رشته‌ها شامل تکنولوژی تصویربرداری، روانشناسی بالینی، ژنتیک انسانی، علوم تغذیه، مهندسی بهداشت محیط، میکروب‌شناسی، ویروس‌شناسی و فناوری اطلاعات است که دکتر ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز با این مساله موافقت کردند.

وی در مورد میزان افزایش ظرفیت‌ها گفت: این مساله باید در رایزنی با دانشگاه‌ها مشخص شود. به طور مثال رشته تکنولوژی تصویربرداری سال گذشته 20 دانشجو پذیرش کرده در حالی که با امکانات محدودی مواجه است. امسال بناست 6 نفر پذیرش انجام شود، اما وزارت بهداشت به دنبال آن است تا این ظرفیت را به حدود 10 نفر افزایش دهد.

معاون سنجش آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه دانشجویان توجه داشته باشند که ظرفیت‌های علوم پزشکی بستگی به امکانات دانشگاه‌ها دارد، اظهار کرد: رشته‌های علوم پزشکی مانند سایر رشته‌های دانشگاهی نیستند و اگر امکانات لازم برای دانشجویان فراهم نباشد، این دانشجویان هستند که نسبت به مشکلات بعدی اعتراض خواهند کرد.

پورکاظمی با رد خبر افزایش ظرفیت دانشگاه‌های بین‌الملل گفت: ظرفیت دانشگاه‌های بین‌الملل می‌بایست 50 درصد ظرفیت سهمیه عادی باشد. با این تصمیم ظرفیت آنها کاهش پیدا می‌کند. وزارت بهداشت همیشه به دنبال این بوده که افزایش ظرفیت در سهمیه‌های عادی به وجود بیاید.

وی در مورد زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد گفت: می‌بایست تا هفته اول شهریورماه نتایج اعلام شود و تا آن زمان تصمیم قطعی برای افزایش ظرفیت‌ها و مذاکره با دانشگاه‌ها نهایی خواهد شد.

معاون سنجش آموزش پزشکی در واکنش به اعتراض برخی دانشجویان دستیاری مبنی بر اینکه در آزمون امسال دروس امتحانی دارای ضریب بوده‌اند و دو نفر با نمره یکسان رتبه‌های 11 و 28 کسب کردند، گفت: در آزمون کارشناسی مطابق دفترچه آزمون دروس امتحانی ضریب داشتند، اما در آزمون دستیاری چنین مساله‌ای وجود نداشته است. ممکن است تعداد سوالات دروس مختلف متفاوت باشد، اما این به معنای محاسبه نمره براساس ضریب نیست.

پورکاظمی در خاتمه افزود: اگر چنین مواردی وجود دارد، افراد می‌توانند با مراجعه به وزارت بهداشت مستندات خود را ارائه کنند و قطعا این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

آمار بازدید: 294 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image