ارتباط مستقیم با 30455 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد انتخابات 88 تا تفحص از دانشگاه آزاد

انتخابات 88 تا تفحص از دانشگاه آزاد

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معتقدم نظر مقام معظم رهبری در مورد اساسنامه دانشگاه آزاد محقق نشده است، گفت: ایشان بر غیردولتی و غیرانتفاعی بودن دانشگاه آزاد تاکید داشتند که در این صورت باید اعضای تصمیم‌گیرنده غیردولتی بیشتر از افراد دولتی تعیین می‌شد اما چون اساسنامه مصوبه شورا بود آن را پذیرفتیم.


به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالله جاسبی با حضور در برنامه تلویزیونی "شناسنامه" درباره تحقیق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: چندین بار برای ارائه گزارشات به مجلس رفته‌ام و به سوالات آنها پاسخ داده‌ام و از این مساله استقبال می‌کنم و به هیچ وجه نسبت به تحقیق و تفحص موضع‌گیری نداشتم. چه در سال 84 و چه اکنون از این مساله استقبال کردم . معتقدم اینگونه تحقیق و تفحص‌ها به نفع ماست چرا که به آنچه عمل کرده‌ایم اعتقاد داریم و هر چه برای مردم شفاف‌تر شود بهتر است.

وی درباره عضویت در هیات امنای دانشگاه آزاد نیز افزود: من زمانی که عضو دانشگاه بودم عضو هیات امنای دانشگاه و عضو هیات موسس نیز بودم، اما زمانی که تغییر و تحولات انجام شد دیگر نمی‌توانستم عضو هیات امنای دانشگاه باشم اما با توجه به اینکه رییس فعلی دانشگاه آزاد عضو هیات امنا بوده است یک کرسی خالی شد و بنده را جایگزین ایشان کردند.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان اختلافات دانشگاه آزاد با دولت گذشته را ادامه اختلافات دو قطبی احمدی‌نژاد و هاشمی رفسنجانی از سال 84 دانست، اظهار کرد: بخش مهمی از این اختلافات به همان مساله بر می‌گردد البته تمام مسائل را شامل نمی‌شود.

جاسبی در پاسخ به این سوال که آیا پشیمان نشده‌اید که کاش صریحا موضع خود را در انتخابات 84 روشن نمی‌کردید تا این مشکلات به وجود نیاید‌، گفت: اگر آن زمان ما از گروهی طرفداری نمی‌کردیم این مشکلات باز هم به وجود می‌آمد چرا که تفکرات احمدی‌نژاد مورد توافق آقای هاشمی رفسنجانی نبود و قطعا این تضاد به وجود می‌آمد.

وی درباره تبعات این اختلافات برای هر دو نفر اظهار کرد: این مساله را باید دیگران توضیح دهند اما باید دید باعث این اختلافات چه کسی بوده اما به هر دلیلی که اتفاق افتاده اختلاف در رده‌های بالایی کشور هم برای نظام و هم برای مردم خوب نیست اما گاهی این اختلافات اجتناب‌ناپذیر است.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی درباره تصویب اساسنامه جدید دانشگاه آزاد، افزود: اصلاح اساسنامه در همان فضای کدورت‌آمیز بررسی شد و هفت سال طول کشید چرا که در اساسنامه قید شده بود که باید بررسی مجدد آن به پیشنهاد هیات موسس باشد و ورود دولت از نظر ما درست نبود. زمانی که آنها ورود پیدا کردند این قضیه‌ کش پیدا کرد تا در چند نوبت مقام معظم رهبری نیز دخالت کردند.

جاسبی با تاکید بر اینکه معتقدم نظر مقام معظم رهبری نیز در این زمینه محقق نشد، افزود: ایشان بارها تاکید کردند که دانشگاه آزاد باید غیردولتی و غیرانتفاعی باشد که در این صورت تعداد اعضای غیردولتی باید بیشتر از افراد دولتی باشد اما چون این اساسنامه مصوبه شورا بود آن را قبول کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات 88 به آقای موسوی رای داده‌اید؟ اظهار کرد: در سال 88 به هیچ وجه طرفدار آقای موسوی نبودم و با احترامی که برای دوستان اصلاح‌طلب قائل هستم هیچگاه طرفدار آنها نبودم و به آنها رای ندادم.

رییس سابق دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که معتقدید باید با مسببین وقایع 88 چه برخوردی شود؟ اظهار کرد: بنده قاضی نیستم و صلاحیتی ندارم که در این باره اظهارنظر کنم اما در انتخابات هر دو طرف مقصر بودند و تخلفاتی انجام شد اما یک طرف ماجرا قضیه را ادامه داد که به نظر من بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری ادامه دادن این مساله اشتباه بود و باید خود را با مسیری که مقام معظم رهبری ترسیم کرده بودند هماهنگ می‌کردند.

آمار بازدید: 209 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image