ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تهیه نقشه راه دانشگاه هرمزگان با نگاهی به ظرفیت‌های استان

تهیه نقشه راه دانشگاه هرمزگان با نگاهی به ظرفیت‌های استان

سرپرست دانشگاه هرمزگان گفت: عدم توسعه هدفمند و متوازن یکی از مهمترین مشکلات آموزش عالی در کشور و به ویژه استان هرمزگان است.


دکترعلی اکبر شیخی دربازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، افزود: به طور کلی آموزش عالی در سطح کشور با مسائل مهم و حیاتی روبرو است که ضرورت توجه به آن احساس می شود.

وی با بیان اینکه نقش فرهنگی، انسان ساز و تمدن ساز نظام عالی آموزش باید در محور فعالیت‌ها قرار برگیرد، اظهارکرد: تحول نظام علوم انسانی، مسئولیت پذیری دانشگاه ها، کیفیت علمی آموزش عالی و توسعه هدفمند و متوازن از مهمترین مسائلی است که باید در اجرا و هدفگذاری به آن توجه شود.

باید آموزش و پژوهش را به سمت تقاضا محوری سوق دهیم

سرپرست جدید دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: در بخش آموزش عالی کشور با توسعه همراه هستیم اما این توسعه به صورت هدفمند و توزیع مناسب در گذشته صورت نگرفته است.

شیخی با اشاره به اینکه بحث مهارت آموزی یکی از ضرورت هایی است که می تواند بر بازار اشتغال نیز تأثیر بگذارد، خاطرنشان کرد: باید آموزش و پژوهش را به سمت تقاضا محوری سوق دهیم و در بحث جذب نخباگان داخل و خارج از کشور بیش از پیش کوشا باشیم زیرا در جذب موفق بوده ایم اما در نگهداری کمی درجا می زنیم.

این عضو هیأت علمی دانشگاه هرمزگان پذیرش و سنجش دانشجو را یکی از مهمترین مسائل روز آموزش عالی کشور دانست و در خصوص وضعیت آموزش عالی در سطح استان هرمزگان عنوان کرد: به طور کلی پس از انقلاب با تحول شگرفی در بحث آموزش عالی در سطح استان هرمزگان رو به رو بودیم و در مجموع اقدامات موثری نیز در بخش توسعه دانشگاه ها صورت گرفت.

شیخی اضافه کرد: نظام آموزشی به دلیل سر و کار داشتن با تربیت دانشمندان، متفکران در شکل دادن به سرمایه انسانی کشور در توسعه و تعالی علمی و فرهنگی همه جانبه و احیای هویت تمدنی ایران اسلامی نقش پیشرو را ایفا می کند و به عنوان موتور محرکه شناخته می شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس سیاست ها و برنامه های وزارت علوم در دولت یازدهم نیز اهمیت ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: این انتظار وجود دارد که دانشگاه ها با مشی تدبیر و اعتدال سکان هدایت علم و فن آوری جامعه را با بهترین کیفیت عملکردی به دست گیرند.

تدوین نقشه راه مهمترین اولویت دانشگاه هرمزگان

سرپرست جدید دانشگاه هرمزگان ادامه داد:در این راستا دانشگاه هرمزگان به عنوان دانشگاه مادر می بایست نقش جایگاه خود را شناسایی کند لذا مهمترین اولویت داشتن برنامه و نقشه راه است که بایستی بر اساس اسناد بالا دستی ظرفیت های ملی منطقه ای و دیدگاه صاحبنظران و نخبگان تدوین شود.

این مقام مسئول توجه به کیفیت آموزش را اصلی اساسی دانست و عنوان کرد: گسترش کمی نباید ما را از حفظ کیفیت باز دارد زیرا اصول و مبانی مهم حفظ و افزایش کیفیت آموزش است.

وی اضافه کرد: توجه ویژه به سیستم پژوهش با توجه به ظرفیت و قابلیت استان امری ضروری است؛ باید کار پژوهشی تقاضا محور را انجام دهیم و با توجه به منابع دریا، صنایع ، معادن و کشاورزی استان هرمزگان، شناسایی مسائل پژوهشی استان و نیازها و کمک به رفع مشکلاتی که وجود دارد، در دستورکارمان قرار دارد.

شیخی اصل مهم دیگر توجه نیروی انسانی و تعلیم و تربیت نیروی انسانی کارآمد و با کیفیت اعلام و اظهار کرد: با حفظ کیفیت در راستای تربیت نیروی انسانی که مبتنی بر فعالیت پژوهشی باشد باید به تحصیلات تکمیلی توجه کنیم که این امر از طریق تجهیز آزمایشگاه ها و جذب نیروی متخصص تربیت و بعد توسعه حوزه ها و زمینه هایی که کار نشده است، محقق می شود.

سرپرست جدید دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: نگاه کلان دانشگاه هرمزگان به نظر ساختاری نقش دانشگاه مادر است و باید گسترش کمی هماهنگ با کیفی باشد و این نگاه در کل دانشگاه های عالی استان به عنوان یک نگاه کلی ار نظر آموزشی و پژوهشی باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای ما مطالعه وضع موجود اصل اول است و ایجاد یک فضای همدلی و با نشاط اصلی اساسی است.

وی اضافه کرد: به طور کلی کرامت انسان و ارزش انسان یک اصل مهم است؛ ما با همه اقشار بخصوص دانشجویان که یک فاکتور مهم در بحث آموزش و پژوهش است رابطه تعاملی برقرار خواهیم کرد و باید نظرات این قشر جامعه مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

شیخی در پایان گفت: هویت دانشگاه در گرو دانشجویان است که امیدواریم بتوانیم این اصل را حفظ کنیم و این قشر جوان جامعه که پویایی و خلاقی را در ذات خود دارد باید اجازه بروز استعدادهایش را از طریق توجه به آنها داده شود که این هم یک اصل مهم در آموزش عالی است .

آمار بازدید: 486 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image