ارتباط مستقیم با 30587 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ا گره‌ای که «فیوراسو» در نظام آموزش عالی فرانسه زد، باز می‌شود؟

ا گره‌ای که «فیوراسو» در نظام آموزش عالی فرانسه زد، باز می‌شود؟

به دنبال انتخاب «فرانسوا اولاند» به سمت ریاست جمهوری فرانسه، موجی از اصلاحاتِ جزر و مدی نظام آموزش عالی فرانسه را فراگرفت.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با روی کار آمدن فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، نظام آموزش عالی این کشور زیر امواج اصلاحات رفت. جامعه دانشگاهی فرانسه «ژنویو فیوراسو»، وزیر پیشین آموزش عالی این کشور را به دلیل شیوه انجام اصلاحاتش مورد انتقاد قرار دادند. آنها معتقدند وی سبب محدودتر شدن و انجام کاغذبازی اداری بیشتر در نظام قانونی شده تا حضور دانشگاه‌ها را کمتر کند.

در ماه آوریل نیز یک طومار «ضد فیوراسو» نوشته شد و در کمترین زمان ممکن به امضای 11 هزار نفر رسید که این تعداد نماینده 11 درصد از جامعه دانشگاهی فرانسه محسوب می‌شوند. طرفداران این طومار به قانون اصلاحات نظام آموزش عالی معترض هستند که در آن اعلام شده که دانشگاه‌ها با هم ادغام شوند. در حالی که برخی از دانشگاه‌ها تاکنون با موفقیت ادغام شده‌اند اما همچنان برخی از آنها در حال چانه‌زنی و مذاکره درباره تغییرات پیش‌رو هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی نیوز، آنچه که وزیر آموزش عالی و تحقیقات فرانسه می‌خواهد این است که تعداد دانشگاه‌های بزرگ فرانسه به 30 دانشگاه کاهش یابد. اما نسخه اولاند برای دانشگاه‌های این کشور حول سه محور می‌چرخد. گزینه نخست این است که این دانشگاه‌ها برای ایجاد یک موسسه آموزش جدید با هم ادغام شوند. گزینه جایگزین این است که دانشگاه‌ها با انتخاب یک رئیس به شکل یک جامعه درآیند که سیاست‌ها و منابع را با هم تقسیم می‌کنند. آخرین گزینه ممکن نیز این است که دو یا چند دانشگاه با یک دانشگاه دیگر همکاری کرده و با توافق برای همکاری به فعالیت مشترک بپردازند. اگرچه در این راه برخی از دانشگاه‌ها مرحله مذاکره را پشت سر گذاشته‌اند اما این روند در تمام مراحل یکسان و به خوبی پیش نمی‌رود.

آمار بازدید: 255 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image