ارتباط مستقیم با 30543 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی اعتراض استادان خارجی به تبعیض در دانشگاه‌های فنلاند

اعتراض استادان خارجی به تبعیض در دانشگاه‌های فنلاند

استادان خارجی در دانشگاه‌های فنلاند مدعی هستند که در دانشگاه‌های این کشور مورد تبعیض قرار می‌گیرند.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه‌های فنلاند بلااستثنا ادعا می‌کنند که دارای اعتبار بین‌المللی بسیار بالایی هستند این در حالی است که استادان خارجی مشغول به کار در دانشگاه‌های این کشور معترض هستند که این اعتبار جهانی شامل اقدامات پذیرشی و استخدامی برای کارکنان غیرفنلاندی نمی‌شود.

«گرت رایس»، گیتاشناسی که از سال 2008 میلادی به فنلاند نقل مکان کرده معتقد است که چون فنلاندی نیست حتی در رقابت با استادان کم‌تجربه از دستیابی به موقعیت‌های شغلی دائمی محروم مانده است.

وی می‌گوید: وقتی تازه به فنلاند آمدم مدیرم صراحتا گفت که من برای سیاست‌های این دانشگاه در راه بین‌المللی شدن بسیار مناسب هستم اما وقتی در سال 2009 میلادی درخواست استخدام دائمی کردم همه چیز ناگهان تغییر کرد.

«رایس» خاطر نشان می‌کند: تاکنون به پذیرش در شش شغل دائمی مرتبط با رشته خود اقدام کرده‌ام و در یکی از این عنوان‌های شغلی اعلام شده که متقاضی باید تجربه بین‌المللی و توانایی تدریس زبان انگلیسی داشته باشد. ضمن اینکه در آگهی دیگری عنوان شده که متقاضیان می‌بایست ظرف پنج سال زبان فنلاندی یاد بگیرند. پر واضح است که این آگهی‌ها برای جذب متقاضیان خارجی منتشر شده و من نیز تمام این معیارها را دارم و حتی در برخی موارد نیز توانایی‌های بیشتری نیز دارم اما کار من به مرحله مصاحبه هم نرسید و وقتی از آنها دلیلش را پرسیدم جواب آنها سکوت بود.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، از سوی دیگر آمارهای دولتی نشان می‌دهد تعداد کل کارکنان و اساتید خارجی در دانشگاه‌های این کشور در حال افزایش است. بنابراین آمار، سهم کارکنان خارجی در دانشگاه‌های فنلاند از 12 درصد در سال 2010 میلادی به 18 درصد در سال گذشته افزایش یافته است که بیشتر آنها را محققان و استادان دارای قراردادهای پاره‌وقت تشکیل می‌دهند که در قرارداد آنها تعطیلی یا هزینه درمان لحاظ نشده است.

آمار بازدید: 353 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image