ارتباط مستقیم با 30592 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش: درهای حراست به روی معلمان باز است

رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش: درهای حراست به روی معلمان باز است

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مقوله «امنیت فرهنگی» گفت: در ماه‌های اخیر با بهره‌گیری از دانش آینده پژوهی و نگاه به علوم بین رشته‌ای، امنیت فرهنگی به گفتمان غالب در این مرکز تبدیل شده و استراتژی در راهبردهای اساسی تبیین شده است.


به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، محسن موحد در دیدار صمیمی وزیر آموزش و پرورش با کارکنان مرکز حراست به تبیین راهبردهای تدوین شده در این مرکز پرداخت و گفت: شناسایی روندهای خطی که از گذشته آغاز شده‌اند، از حال می گذرند و به سوی آینده در حرکت هستند، شناسایی روندهای چرخشی که به صورت دوره‌ای در حال گذر از مقاطع مختلف تاریخ هستند و کمتر به تجربه می آیند، شناسایی روندهای نوپدید که می توانند کاملا متفاوت از تصورهای کنونی ما، نسبت به آینده باشند، از جمله برنامه های این مرکز در تهیه ی برآوردها می باشد که مرکز حراست را به حراست دانش بنیان تبدیل نموده است.

موحد با بیان این که رویکرد حراست وزارت آموزش و پرورش با گذشته متفاوت است، افزود: متاسفانه برخوردهای سلبی و حذف معلول موجب می‌شد که تنها صورت مسئله پاک و علتها کماکمان ساری وجاری باقی بماند، اما امروز در حراست دانش بنیان، شناسایی علتها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و «منطق قدرت» جایش را به «قدرت منطق» داده است.

وی با اشاره به این که امروز «تبیین واقعیت‌ها» در حراست پشت درهای بسته صورت نمی گیرد، خاطرنشان کرد: امروز درهای حراست به روی تمامی معلمان باز است و معلمان به حراست به عنوان مأمن و ملجا و امید به حل مشکل مراجعه می‌کنند.

رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش اظهار کرد: فهم درست آینده با کمک تحلیل و بررسی اخبار، گزارشها، شبیه سازی و سناریو‌نویسی موجب شده است تا مرکز حراست از دامن استراتژیهای خشک و غیرمنعطف که حراست را از جاده واقعیت دور ساخت، رهایی بخشد.

وی از اتخاذ تصمیم گیری «هوشمند و پیشگیرانه» به جای تصمیم گیری «واکنشی» در این مرکز خبر داد و عنوان کرد: در حراست دانش بنیان مهم ترین وظیفه دست یابی به شناخت صحیح از وضعیت پیش رو است و بر همین اساس تحلیل «تک‌عنصری» در این مرکز جای خود را به «تحلیلهای خطی- ماتریسی، حلقه علّی و مدل سازی سامانه ها» داده است که تحلیل همه جانبه ضریب خطا را به حداقل ممکن خود می رساند.

وی ادامه داد: برای تشخیص روندهای نوظهور که در پی تحولات متغیرهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی رخ می دهند و سه رکن اصلی نظام آموزشی یعنی دانش آموز، معلم و خانواده را متاثر می سازد از روشهای رسانه محور، مصاحبه محور، زمان محور، ذهن محور ، نتیجه محور و نظام محور بهره برده می‌شود.

رئیس مرکز حراست آموزش و پرورش با بیان این‌که نوسازی و بازسازی نیرویهای انسانی متعهد و متخصص در دستور کار این مرکز قرار دارد بر تشکیل اتاقهای فکر، شورای راهبردی و عبور از عقل فردی به خرد جمعی از اقدامات موثر این مرکز نام برد.

آمار بازدید: 175 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image