ارتباط مستقیم با 30549 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برگزاری اردوی ملی"حیات طیبه" ویژه معلمان دانشگاه فرهنگیان

برگزاری اردوی ملی"حیات طیبه" ویژه معلمان دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ضمن تاکید بر اینکه حیات طیبه شاه بیت و مفهوم کلیدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: قرار است نظام تعلیم و تربیت متحول شود و ما به عنوان دانشگاه فرهنگیان مسوولیت بارزی به این نقطه تحولی در آموزش و پرورش داریم.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود مهرمحمدی در یک نشست خبری ضمن اعلام خبر برگزاری «طرح معرفتی فرهنگی ویژه معلمان دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور» اظهار کرد: قرار است دانشگاه فرهنگیان در راستای رسالت اصلی‌اش برای نخستین بار در طول عمر کوتاه خود، اردوی ملی تحت عنوان "حیات طیبه" را برگزار کند.

وی افزود: مسوولیت برگزاری این اردو برعهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است. البته مشارکت و همراهی مجموعه معاونت‌های دانشگاه را با خود دارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه حیات طیبه شاه بیت و مفهوم کلیدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور است، اظهار کرد: در این سند تحول با الهام از آموزه‌های قرآنی اینگونه پیش‌بینی شده است که غایت تربیت باید میل به حیات طیبه برای متعلمان باشد.

مهرمحمدی ادامه داد: در حیات طیبه با نگاه اسلامی هر آنچه از نیکویی‌ها و فضیلت‌هاست یافت می‌شود. در واقع حیات طیبه مجموعه‌ای وسیعی از صفات اخلاقی و اسلامی را به ذهن متبادر می‌کند. اگر بنا باشد نهایت تربیت در نظام آموزشی اتفاق بیفتد و متعلمان به این شایستگی دست یابند، مهم‌ترین عاملی که می‌تواند منتقل کننده این صفات باشد، معلم است که باید در وجودش خلق و خوی اسلامی متبلور شده باشد تا بتوانند در رویارویی با نسل جدید واسطه خیر و فیض باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در این صورت دانشگاه فرهنگیان باید مسوولیت ویژه‌ای نسبت به این هدف غایی داشته باشد، گفت: قرار است نظام و تعلیم و تربیت متحول شود و ما به عنوان دانشگاه فرهنگیان مسوولیت بارز و برجسته‌ای در رسیدن به این نقطه تحولی داریم.

وی تاکید کرد: در واقع لزوم تحقق مراتبی از حیات طیبه یعنی مجموعه‌ای از شایستگی‌ها در نسل آینده نشان می‌دهد دانشگاه فرهنگیان صرفا آموزش محور نیست و مسوولیتش فراتر از دانشگاه‌های متفاوت است که عمدتا به تعاملات بین استاد و دانشجو در کلاس درس محدود می‌شوند.

مهرمحمدی ضمن تصریح این مطلب که نیازمند فرصت‌سازی برای یادگیری‌ها و دریافت‌های غیررسمی و غیرالزامی بیرون از کلاس درس هستیم، عنوان کرد: جایگاه فعالیت‌هایی نظیر برپایی اردوی حیات طیبه همین جاست که روشن می‌شود. ما به برگزاری این اردوها امید بستیم و جزو فعالیت‌های راهبردی ماست که فرصت بکری در اختیار دانشجویان و معلمان قرار می‌دهد که شایستگی‌های مورد نظر در صحنه عمل تمرین کنند و تجاربی ارزشمند کسب کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: این اردوها فرصتی برای کسب تجربه در زمینه‌های مسوولیت‌پذیری جمعی، مشارکت در انجام امور فردی و جمعی، جرات ورزی، پیدا کردن ظرفیت، نقد شرایط و موقعیت را فراهم می‌کنند.

آمار بازدید: 303 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image