ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی ارشد آغاز انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی از امروز/ پذیرش 4 هزار و 644 نفر

آغاز انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی از امروز/ پذیرش 4 هزار و 644 نفر

دفترچه انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال 93 رشته های گروه پزشکی به همراه کارنامه علمی داوطلبان شرکت کننده در آزمون منتشر شد و داوطلبان از امروز چهارم مرداد به مدت سه روز تا ششم مرداد می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.


به گزارش خبرنگار مهر، کارنامه علمی اوليه از تاریخ 27 تیرماه روی سایت اینترنتی مرکزسنجش آموزش پزشکی قرار گرفته است. این کارنامه حاوی اطلاعات شخصی، آموزشی، درصدهای اکتسابی هر درس آزمون، نمره خام، نمره کل به درصد، رتبه در سهمیه و رتبه در کل است.ملاک اولویت بندی براساس نمره کل به درصد و رتبه در سهمیه است.

ظرفیت پذیرش بالغ بر 4 هزار و 644 نفر اعلام شده و فقط افرادی که در محدوده 4 برابر ظرفیت پذیرش کل قرار گرفته اند، مجاز به انتخاب رشته محل در دو دسته هستند. مجاز بودن به منزله قبولی داوطلب نیست.

دو دسته در پذیرش به این معنی است که دسته اول مجاز به انتخاب کلیه مراکز پذیرنده دانشجو در همان رشته امتحانی خود (اعم از دولتی عادی، رایگان و یا سایر مراکز با پرداخت شهریه) هستند و دسته دوم فقط مجاز به انتخاب مراکز پذیرنده همان رشته با پرداخت شهریه (ظرفیت مازاد، دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه غیرانتفاعی وارستگان مشهد، مجازی، شبانه) شده اند و مجاز به انتخاب رشته محل های دولتی عادی نیستند.

درخواست داوطلب مبنی بر بررسی مجدد کارنامه : به منظور اطمینان از نمرات هریک از داوطلبان، پاسخنامه های آزمون طی چندین مرحله به طرق مختلف مورد بررسی قرار گرفته و در نتیجه نمره حاصله کاملا دقیق استخراج شده است.

با این حال به منظور آگاهی کامل داوطلبان از عملکرد پاسخگویی به سؤالات آزمون، پاسخنامه داوطلبان از اواخر هفته آینده از طریق همین سامانه قابل رویت است. داوطلبانی که پس از مشاهده پاسخنامه خود و کنترل نهایی آن براساس کلید نهایی، درخواست بررسی مجدد کارنامه خود را دارند می توانند با تکمیل فرم اینترنتی
بررسی مجدد کارنامه که همزمان با پاسخنامه از طریق همین سامانه قابل دریافت است، اقدام کنند. درخواستهایی که خارج از فرم اینترنتی مربوطه ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

انتخاب رشته محل تحصيل: اسامی دانشگاه های پذیرنده و ظرفیت پذیرش سال 93 در کلیه رشته ها تا آخر هفته جاری از طریق همین سامانه اینترنتی اعلام خواهد شد و داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب رشته محل های خود اقدام کنند.

امکان انتخاب رشته محل تحصيل برای رشته پرستاری توانبخشی: باتوجه به تصویب رشته پرستاری توانبخشی بعد از مراحل مختلف آزمون، طبق ضوابط فقط داوطلبان شرکت کننده در آزمون 4 رشته امتحانی پرستاری داخلی- جراحی ؛ پرستاری سلامت جامعه؛ پرستاری کودکان و روان پرستاری درصورت تمایل و درصورتیکه مجاز باشند می توانند رشته محل های پذیرنده رشته پرستاری توانبخشی را نیز علاوه بر رشته محل های آزمون خود انتخاب کنند.

این افراد مجدداً تا پایان هفته جاری کارنامه جدیدی را دریافت خواهند کرده که نشاندهنده وضعیت علمی فرد در آن رشته پرستاری توانبخشی بوده و براساس اطلاعات مذکور درصورت مجاز بودن، می تواند رشته محل مورد نظر خود را انتخاب کند.

آمار بازدید: 334 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image