ارتباط مستقیم با 30593 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه جشنواره سراسری دانشجویی «باران رحمت» برگزار شد

جشنواره سراسری دانشجویی «باران رحمت» برگزار شد

آیین اختتامیه جشنواره سراسری دانشجویی «باران رحمت» ویژه دانشجویان مراکز علمی- کاربردی فرهنگ و هنر کشور، با حضور سید محمد حسن ابوترابی فرد - نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، حمید شاه آبادی - مشاور هنری وزیر و سرپرست موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر، محسن مومنی - رئیس حوزه هنری و جمعی از سفرای کشورهای اسلامی و همچنین هنرمندان کشور در باغ موزه قصر برگزار شد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، در این مراسم ابوترابی فرد، با تشکر از تلاش همه دانشجویان و مدیران جشنواره، گفت: اگربگوییم عالم هستی در همه ابعاد مظهر هنرنمایی خدای متعال است سخن کاملا درست و غیر قابل نقد و ابهامی گفته‌ایم. خدای سبحان مظهر والاترین هنرنمایی درعالم هستی است و ذات اقدس احدیت(دانش، حکمت، رحمت و صفات جلال و جمال) خود را در مجموعه هستی به نمایش گذاشته است. هنرمندانی که با بهره از استعداد والای انسانی خویش در عرصه‌های گوناگون زندگی هنرنمایی می کنند مظهر قدرت و دانش خدای متعال در ظرفیت محدود وجودی خویش هستند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که تلاش کنند معارف دین و قرآن را بیاموزند و از ظرفیت علمی خویش بهره بگیرند برای انتقال آموزه‌ها و معارف وحی، از این افتخار برخوردارند که دانش، توانایی و هنرآفرینی خود را در بهترین حوزه تربیتی انسان به کار گرفته باشند و آن را برای تعالی بشر هموار نموده‌اند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خدای متعال به همه ما این توفیق را مرحمت کند که ما به طور شایسته به تربیت خویش همت بگماریم و با تربیت، اصلاح و تزکیه خویشتن که بزرگترین هنر یک انسان است، قدم های موفقی درمسیر تعالی جامعه برداریم. خوشا به حال هنرمندانی که از هنر اصلاح نفس برخوردارند و به عنوان یک هنرمند موفق هنر تذهیب و تربیت نفس را به دست آورده‌اند و در مسیر اصلاح جامعه قدم‌های بلندی برمی دارند.

در ادامه این مراسم حمید شاه آبادی، سرپرست موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر نیز به بیان سخنانی پرداخت و گفت: جشنواره «باران رحمت» تلاش دانشجویی است که بدنه مراکز آموزش فرهنگ و هنر کشور ما برای اظهار ادب و ادای دین به ساحت قرآن کریم و برای معرفی مفاهیم بزرگ قرآنی در قالب هنر انجام داده‌اند. خوشحالم که گام اول در این مراکز برداشته شد و جشنواره «باران رحمت» با استقبال دانشجویان ما و ارائه آثار ارزشمند هنری در بخش‌های مختلف شکل گرفت که ما باید از فرصت ماه رمضان برای ترویج فرهنگ قرآنی در مراکزمان بیشتر استفاده کنیم.

ابوترابی فرد افزود: علاقه مند هستیم تا از فرصت‌های مختلف استفاده کرده و قرآن را به متن جامعه و بطن جریان دانشجویی کشور بیش از گذشته منتقل و هدایت کنیم. بنابراین دانشجویان ما در سراسر کشور تلاش کردند که با جدیت با این جشنواره برخورد داشته باشند.

محمدرضا سعیدی، مدیر مجموعه باغ موزه قصر نیز گفت: یکی از برنامه هایی که ما در باغ موزه قصر در نظر گرفتیم همکاری و مشارکت با نهادها در زمینه‌های علمی است، چرا که بر این عقیده هستیم که فکر و ایده در این مراکز است و با ترکیب آنها با ابزار فرهنگی اتفاق خوشایندی رخ خواهد داد.

وی اظهار کرد: من از تحصیل کرده‌‏های دانشگاه جامع هستم و افتخار می کنم که میزبان این دوستان هستم. در سالی که بحث اقتصادی در آن مطرح است ما به این نتیجه رسیدیم که جلوی موازی کاری ها را بگیریم و با کارهای ترکیبی با نهادها، خروجی قابل قبول و با کیفیتی را ارائه دهیم.

صدیقه اورعی، طیبه فراهانی، شهلا خلفی ، ژیلا زروری زاده، آسیه عطوفی، محمدرضا برقعی، رسول تاج الدینی از دانشجویان برگزیده در بخش فعالیت های قرآنی این جشنواره بودند که از آنها با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد.

همچنین مهندس عسگری -مدیر باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، پگاه نیک نفس - نماینده مرکز واحد 4 تهران، بیتا امیری - نماینده مرکز واحد 10 تهران، زهرا جمشیدی - نماینده مرکز 11 تهران، مسطوره نجفی - نماینده مرکز 18 تهران، زینب رمضانی - نماینده مرکز 23 تهران، ندا رسولی - نماینده مرکز 32 تهران، سمانه حدادپور- نماینده مرکز 34 تهران، پیمان حیدری - نماینده مرکز 38 تهران، منصوره ولی خان - نماینده مرکز46 تهران، سیما انصاری - نماینده مرکز 47 تهران، رسول تاج الدینی - نماینده مرکز البرز، ذبیح الله علائی - نماینده مرکز قرآن و عترت و محمودی - نماینده 37 تهران، به عنوان نمایندگان مراکز علمی- کاربردی فرهنگ و هنر تندیس خود را دریافت کردند.

در پایان مراسم نیز نمایشگاه آثار دانشجویی در گالری باغ موزه قصر با حضور حضار افتتاح شد.

آمار بازدید: 159 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image