ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آخرین اخبار از تغییرات در رشته مطالعات زنان اعلام شد

آخرین اخبار از تغییرات در رشته مطالعات زنان اعلام شد

در تازه ترین جلسه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، رشته های مطالعات زنان و مبانی اسلامی ایرانی پیشرفت بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه 88 شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، گزارش "کارگروه مطالعات زنان" پیرامون سرفصل‌های رشته "حقوق زنان در اسلام" در مقطع دکتری توسط رئیس کارگروه مزبور ارائه شد.

به گفته محمد اسحاقی - دبیر کارگروه مطالعات زنان، این رشته یک بار در دانشگاه تربیت مدرس با مجوز "شورای تحول و ارتقای علوم انسانی" پذیرش دانشجو داشته و در تدوین سرفصل‌ها از تجربیات این دوره استفاده شده است. این سرفصل‌ها با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه و بازخوانی نظرات ارائه شده توسط این افراد تدوین و تنظیم شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، ادامه داد: در تدوین سرفصل‌های مقطع دکتری سعی شده تا دروس پایه که شامل یک دوره مطالعاتی پیرامون تأثیر نظرات فمینیستی در حقوق زنان است، گنجانیده شود. در این سرفصل‌ها سعی شده تا اهمیت زن در نظام حقوقی اسلام در قالب دروسی مانند فقه کیفری، فقه حقوقی لحاظ شود.

دستور دوم جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی طرح و بررسی رشته "مبانی اسلامی ایرانی پیشرفت" و "الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" بود.

غلامرضا جمشیدیها در این گزارش، گفت: رشته‌های دانشگاهی "مبانی اسلامی ایرانی پیشرفت" برای مقطع کارشناسی ارشد و "الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" برای مقطع دکتری تدوین شده است. طرح گفتمان "پیشرفت" از جانب مقام معظم رهبری "مدظله‌العالی" ضرورت توجه به این رشته‌ها را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

آمار بازدید: 406 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image