ارتباط مستقیم با 30585 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رشد100 درصدی ترافیک علمی ایران در دولت یازدهم/ تشکیل اولین کرسی شیعه‌شناسی در آلمان

رشد100 درصدی ترافیک علمی ایران در دولت یازدهم/ تشکیل اولین کرسی شیعه‌شناسی در آلمان

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اعلام اینکه در ورود اساتید خارجی و برگزیدگان علمی جهان به کشور شاهد رشد 100 درصدی بوده‌ایم گفت: تنها در سه ماهه اول امسال حدود 120 تن از استاد برتر خارجی و برگزیدگان علمی جهان وارد کشور شده‌اند.


دکتر حسین سالارآملی در گفت و گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: رشد ترافیک علمی نشان دهنده توسعه و رشد علمی در کشور است و تصمیم داریم با ارائه طرح‌های مختلف ترافیک علمی کشور را افزایش ببخشیم تا از لحاظ علمی، آموزشی و پژوهشی نیازهای کشور تامین شود.

وی با اشاره به دو طرح "ایکاد" و "آسید" در جهت جذب هرچه بیشتر اساتید و برگزیدگان علمی جهانی گفت: از ابتدای سال 93 طرح ایکاد به معنای همکاری‌های بین المللی در توسعه تحقیقات کاربردی و طرح آسید به معنای توسعه دوره‌های آموزشی اجرایی شده است.

سالار آملی با بیان اینکه تا پایان سه ماهه اول امسال 21 طرح ایکاد و چهار طرح آسید عملیاتی شده است، اظهار کرد: این طرح‌ها برای اولین بار در جهت جذب مغزهای علمی به کشور طراحی شده و با ارائه تسهیلات لازم همچون هزینه‌های اسکان و رفت و آمد اساتید از آنها حمایت به عمل می‌آید.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اعلام اینکه در خروج اساتید کشور برای سمینارها و ارائه برنامه‌ها و پروژه‌ها 11 درصد نسبت به سال 92 رشد داشته‌ایم، اظهار کرد: از ابتدای امسال حدود 90 نفر از اساتید کشور برای انجام پروژه‌های مختلف و حضور در سمینارها و ارائه برنامه‌ها از کشور خارج شده‌اند.

وی افزود: پس از انتخابات یازدهم با توجه به تغییر فضای کشور شاهد استقبال و ابراز تمایل بسیاری از کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی برای ایجاد ارتباط و تبادلات علمی با کشور بوده‌ایم و از این جهت در وضعیت خوبی به سر می‌بریم.

سالار آملی با اعلام اینکه در تدارک تشکیل اولین کرسی شیعه شناسی در کشور آلمان هستیم، گفت: در حال حاضر در 29 کشور دنیا کرسی زبان فارسی داریم که این رقم نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه با تمام کشورها جز رژیم غاصب صهیونیستی تبادلات علمی داریم، افزود: تبادلات علمی با کشورهای بین المللی شامل کشورهای استراتژیک، جامعه هدف و ... می‌شود که سعی داریم تاحد زیادی تمرکز خود را بر روی کشورهای هدف بگذاریم.

آمار بازدید: 176 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image