ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی رقابت بیش از 4000 دانش‌آموز در سی‌ودومین دوره مسابقات قرآنی

رقابت بیش از 4000 دانش‌آموز در سی‌ودومین دوره مسابقات قرآنی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مرحله پایانی سی‌ودومین دوره مسابقات قرآنی، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در دو رشته پژوهشی و آوایی به ترتیب در استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان غربی از 12 تا 30 مردادماه به تفکیک برای خواهران و برادران خبر داد.


محمدرضا مسیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه این اداره پیرو فعالیت‌های سالانه خود در مدارس فعالیت‌های مختلف کشوری خود را در فصل تابستان اجرا می‌کند، گفت: از جمله فعالیت‌های ما در فصل تابستان برگزاری مرحله پایانی سی‌ودومین دوره مسابقات قرآنی، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان هر ساله در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور در این مسابقات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال مرحله کشوری این دوره از مسابقات در دو رشته پژوهشی و آوایی به ترتیب در استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان غربی از 12 تا 30 مردادماه به تفکیک برای خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

مسیب‌زاده افزود: مسابقات پژوهشی شامل تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و انشاء نماز و مسابقات آوایی شامل قرائت قرآن،‌ حفظ قرآن، مداحی و اذان خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر سال بیش از شش میلیون نفر در سطح مدرسه در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت می‌کنند، گفت: برگزیدگان در هر رشته و هر پایه، وارد مرحله منطقه‌ای شده و سپس از هر منطقه یک نفر به سطح استان و سپس در هر پایه و هر رشته یک نفر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تعداد راه یافتگان به مرحله کشوری براساس سهمیه هر استان خواهد بود اما می‌توان گفت در مجموع بیش از چهار هزار نفر در مرحله کشوری این مسابقات شرکت می‌کنند و از برگزیدگان او ل تا پنجم هر رشته تقدیر خواهد شد.

مسیب‌زاده ادامه داد: البته مسابقات هدف اصلی ما نیست بلکه بهانه‌ای برای ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان، مشارکت پذیری و رقابت سالم است. در این راستا از ایجاد فضاهایی برای رقابت‌های کاذب پرهیز می‌کنیم. مدت زمان شرکت هر کدام از برگزیدگان حدود 10 دقیقه به طول می‌انجامد، ولی ما به مدت چهار روز در خدمت این دانش‌آموزان هستیم تا از فضای معنوی ایجاد شده در طول این سفرها بهره ببرند.

آمار بازدید: 279 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image