ارتباط مستقیم با 30600 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه آخرین وضعیت بازنگری رشته حسابداری/ اضافه شدن دروس بورس و اقتصاد مقاومتی

آخرین وضعیت بازنگری رشته حسابداری/ اضافه شدن دروس بورس و اقتصاد مقاومتی

سرپرست سابق کميته برنامه ريزي حسابداري وزارت علوم آخرین وضعیت بازنگری دروس حسابداری را در مقاطع مختلف تشریح کرد.

احمد احمد پور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت بازنگری سرفصل‌های رشته حسابداری گفت: در مقطع کارشناسی ارشد رشته های حسابرسی و حسابداری مدیریت و در مقطع کارشناسی رشته حسابداری مورد تصویب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی حسابداری نیز 90 درصد کارها انجام شده، دروس تعیین شده و سرفصل ها مشخص شده و یک سری کار جزیی باقی مانده است.

سرپرست سابق کميته برنامه ريزي حسابداري وزارت علوم با بیان اینکه بازنگری کارشناسی حسابداری باید تا تیرماه به اتمام می رسید افزود: اکنون بازنگری سرفصل دوره دکتری حسابدرای باقی مانده است که آن نیز 18 واحد بیشتر نیست .

وی با بیان اینکه 10 درصد دانشجویان کشور را دانشجویان حسابداری تشکیل می دهند افزود: برهمین اساس به روز شدن سرفصل های دروس حسابداری ضروری است.

احمد پور در خصوص نحوه به روز کردن سرفصل ها و دروس حسابداری گفت: فعالیت در این رشته به صورت موازی انجام شده است یعنی در مقطع کارشناسی و دکتری هیچ گرایشی ایجاد نشد و فقط گرایش‌ها در مقطع کارشناسی ارشد صورت گرفت. به این معنی که مقاطع کارشناسی و دکتری، عمومی و مقطع کارشناسی ارشد تخصصی شده است .

وی افزود: بازنگری دروس حسابدرای از سال 91 با همکاری یک گروه 10 نفره از اساتید دانشگاه های کشور آغاز شد و قرار بود تا شهریور امسال بازنگری ها به پایان برسد.

احمدپور درباره منابع رشته حسابداری نیز گفت: خوشبختانه فعال شدن دوره دکتری در رشته حسابداری خیلی به ما کمک کرد و ما بیشتر مطالب را به روز کردیم ، مثلا در رشته حسابداری با توجه به نقشی که کامپیوتر در واحد تجاری دارد این درس را اضافه کردیم و یا با توجه به نقش فعال بازار سرمایه در کشور دروسی که به بازار سرمایه و بورس مرتبط بود را اضافه کردیم و دروسی که در رده هایی بعدی اولویت بودند حذف و یا جابه جا کردیم .

وی یادآورشد: به عنوان مثال نهادهای پولی مالی را اضافه کردیم . با توجه نقش تحقیقات در کشور و توسعه اقتصادی کشور تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاوتی و جهاد علمی، درس اقتصاد سنجی را برای کارشناسی ارشد‌ پیش بینی کردیم .

سرپرست سابق کميته برنامه ريزي حسابداري وزارت علوم افزود: دروسی مانند حسابداری مدیریت که نقش اساسی در کارخانه و شرکت ها دارند را افزایش دادیم و یا حسابداری بخش عمومی را که به صورت 4 واحدی ارایه می شد به صورت دو درس ارایه دادیم .

آمار بازدید: 285 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image