ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه اعلام آمادگی دانشگاه ارومیه برای ایجاد دانشگاه بین المللی در منطقه آزاد ماکو

اعلام آمادگی دانشگاه ارومیه برای ایجاد دانشگاه بین المللی در منطقه آزاد ماکو

دانشگاه ارومیه برای راه‌اندازی و ایجاد دانشگاه بین المللی در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو اعلام آمادگی کرد.



به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه آذربایجان غربی، در جلسه امکان سنجی ایجاد و راه‌اندازی دانشگاه بین المللی در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو که با حضور مسئولان دانشگاه ارومیه و مدیران منطقه آزاد در محل این سازمان ترتیب یافت، دکتر حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه گفت: این دانشگاه در نظر دارد تا دانشگاه بین المللی با همکاری کشور ترکیه در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو راه‌اندازی کند.


وی گفت: طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده در این دانشگاه رشته‌های مرتبط با منطقه آزاد ایجاد شده تا فارغ التحصیلان بتوانند بعد از اتمام تحصیل در این منطقه مشغول بکار شوند.

حب نقی با اعلام اینکه در صورت موافقت منطقه آزادتجاری و صنعتی ماکو این دانشگاه تمامی طرح‌های توجیهی آن به وزارت علوم ارسال خواهد شد، افزود: این دانشگاه بزرگترین دانشگاه بین المللی کشور در منطقه آزاد تجاری ماکو بوده که کشورهای خارجی از جمله ترکیه تمایل زیاد برای همکاری و ایجاد این دانشگاه دارد.


رئیس دانشگاه ارومیه تصریح کرد: اگر این دانشگاه بصورت شهرک دانشگاهی احداث شود می‌توانیم از کشورهای اروپایی هم دانشجو جذب نمائیم و تلاش می‌کنیم بعد از موافقت با اجرای این طرح در عرض دو سال این دانشگاه شروع بکار نموده و مرکز آموزش تخصصی و فوق تخصصی کوتاه مدت هم در این دانشگاه راه‌اندازی کنیم .

حسین فروزان مدیر عامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو هم در این جلسه با استقبال از راه‌اندازی این دانشگاه بین المللی در منطقه گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در کنار فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بسیار مایل است تا این دانشگاه هرچه سریعتر در این منطقه راه‌اندازی شود.


وی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو با 250 هزار نفر جمعیت با سه کشور خارجی هم مرز است، افزود: این منطقه بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور بوده و برای تربیت نیروهای متخصص خود به دانشگاهی بزرگ و مجهز و پیشرفته نیاز دارد.


مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو واگذاری زمین و محل مورد نیاز برای احداث این دانشگاه را بر طبق قوانین مناطق آزاد بلامانع دانست و خاطرنشان کرد: این منطقه برای احداث و راه‌اندازی این دانشگاه بهترین محل را در منطقه واگذار خواهد کرد.


به گزارش ایسنا، در این جلسه مقرر شد طرح توجیهی برای راه‌اندازی دانشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو هرچه سریعتر به وزارت علوم ارسال و از خیرین و سرمایه گذاران هم برای راه‌اندازی و تجهیز آن استفاده شود.


انتهای پیام

آمار بازدید: 275 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image