ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد شروع به کار مدارس دو زبانه سما دانشگاه آزاد اسلامی از مهر ماه

شروع به کار مدارس دو زبانه سما دانشگاه آزاد اسلامی از مهر ماه

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز فعالیت مدارس دو زبانه سما از مهرماه سال جاری به صورت رسمی در مقاطع پیش دبستانی، اول و دوم ابتدایی خبر داد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا در مشهد، سیروس حاجی‌زاده با بیان اینکه «تقاضای راه‌اندازی این مدارس در شهرستان‌ها هم وجود دارد» تصریح کرد: در حال حاضر این مدارس فقط در منطقه یک تهران راه‌اندازی می‌شوند و در آینده برای گسترش این مدارس تصمیم گیری خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه تاسیس مدارس دو زبانه برای سازمان سما تجربه جدیدی محسوب می‌شود، گفت: سازمان سما در حال حاضر به جای کمیت این مدارس به کیفیت بهتر آن‌ها می‌اندیشد.


معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های این مدارس، رویکرد متفاوت آن‌ها به بحث آموزش و فرد یاد گیرنده است، اظهار کرد: مدرسه دوزبانه سما محیطی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان با شیوه‌های نوین بین‌المللی، با انطباق بر ویژگی‌های دینی، فرهنگی و بومی ایران اسلامی است.


وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی مدارس دو زبانه سما تربیت افرادی است که در زندگی فردی و خانوادگی مفید و در اجتماع یک شهروند موفق باشند.


حاجی‌زاده با اشاره به اینکه در مدارس سما دانش‌آموز، محور یادگیری است، اظهار کرد: در این مدارس معلم یاور و تسهیل‌گر دانش‌آموز است.


معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما تاکید کرد: مدارس دو زبانه سما بدون اینکه از اهمیت زبان مادری(فارسی) و آموزش بهینه آن غافل شود، دانش‌آموزان را با چند زبان بین‌المللی آشنا می‌کند؛ آنچنان که دانش‌آموزان زبان انگلیسی و فارسی را به آسانی و روانی در فعالیت‌های روزمره خود به کار گیرند.


حاجی زاده افزود: ما در مدارس دو زبانه سما به دنبال این موضوع هستیم که بتوانیم تمام دانش‌آموزان را با هر استعداد و ظرفیتی تحت پوشش خود قرار دهیم و به مقصدی که استعداد آن‌ها در آن نهفته است برسانیم.


معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما در اشاره به سیستم کاری مدارس دو زبانه، اظهار کرد: مدارس دو زبانه تا به امروز به این صورت عمل می‌کردند که در نوبت صبح مواد درسی رسمی آموزش و پرورش را به فارسی تدریس می‌کردند و در نوبت بعد از ظهر هم بعضی از همان دروس مانند علوم و ریاضی دوباره به زبان انگلیسی تدریس می‌شد.


وی با بیان اینکه «سازمان سما هم در گذشته تجربه این گونه مدارس را تحت عنوان CBI داشته است» عنوان کرد: این گونه مدارس نتیجه خوبی را به دنبال نخواهند داشت، چرا که علت که تکرار درس‌ها برای دانش‌آموزان کسل کننده است.


حاجی‌زاده در ادامه افزود: از سوی دیگر در این شیوه هدف اصلی، آموزش زبان انگلیسی نیست، یعنی محتوای زبان آموزش داده نمی‌شود و در نتیجه چیزی به دانش‌آموز اضافه نمی‌شود.


معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما با اشاره به نحوه آموزش مدارس جدید دو زبانه سما، گفت: در این مدارس محتوای آموزشی درس‌هایی مانند علوم و ریاضی فقط به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.


حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در این مدارس درس‌های علوم انسانی، اجتماعی و دینی به دلیل ارتباط مستقیم این درس‌ها با فرهنگ ایرانی، به فارسی تدریس می‌شود.


وی در ارتباط با دروس مهارتی مانند تربیت بدنی، مهارت‌های هنری و مهارت‌های زندگی، عنوان کرد: این دروس به فراخور موضوع و سن دانش‌آموزان در ترکیبی از دو زبان آموخته می‌شود، اما سیاست کلی مدرسه بر این اساس است که دانش‌آموزان تشویق شوند که در این دروس هم از زبان انگلیسی استفاده کنند.


معاون آموزشی و پژوهشی سازمان سما افزود: در زمان فعالیت‌های آزاد نظیر زنگ تفریح دانش‌آموزان مختارند به هر زبانی که تمایل دارند، صحبت کنند.


انتهای پیام

آمار بازدید: 251 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image