ارتباط مستقیم با 30597 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار بسته حمایتی آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی ابلاغ شد

بسته حمایتی آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی ابلاغ شد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به بسته حمایتی از مدارس غیردولتی گفت:‌ در این بسته ۷ محور پیش‌بینی شده است که خرید خدمات آموزشی، تأمین منابع انسانی مورد نیاز و اعطای وام‌های کم‌بهره برای حمایت از مدارس غیردولتی از جمله آنهاست.


به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، مرضیه گرد در خصوص بسته‌های حمایتی وزارت آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی اظهار کرد: به‌منظور حمایت از مدارس غیردولتی بسته حمایتی ابلاغ شده است که در این بسته حمایتی هفت برنامه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: محور نخست در این بسته حمایتی، تسهیل فرایند صدور مجوز تأسیس و راه‌اندازی مدارس غیردولتی است که بر این اساس متقاضیان با مراجعه به ادارات کل مناطق و شهرستان‌ها و تأیید نوسازی و حراست می‌توانند طی مدت 20 روز مجوز راه‌اندازی مدارس غیرانتفاعی را دریافت کنند در حالی که در گذشته متقاضیان بعضاً دو تا سه سال در نوبت دریافت مجوز می‌ماندند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خرید خدمات آموزشی و تکمیل ظرفیت مدارس غیردولتی محور دوم بسته حمایتی است، تصریح کرد: هم اکنون برخی از مدارس دولتی به‌دلیل تعداد بالای دانش‌آموزان در دو شیفت فعالیت می‌کنند یا از تراکم بالای آموزشی برخوردارند که مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها می‌توانند پس از بررسی وضعیت مدارس غیردولتی قراردادی را با آنها منعقد و دانش‌آموزان مدارس دولتی را به‌سمت مدارس غیردولتی هدایت کنند، به این ترتیب کیفیت در مدارس دولتی افزایش می‌یابد.

گرد ادامه داد: واگذاری بخشی از امور مورد تصدی در آموزش و پرورش به بخش غیردولتی محور سوم پیش‌بینی شده در بسته حمایتی است. طبق ماده 22 قانون مدیریت خدمات کشوری آموزش و پرورش می‌تواند، مدرسه، تجهیزات و امکاناتی را که برای آنها نیروی انسانی ندارد یا بلااستفاده است به مؤسسان مدارس غیردولتی واگذار و به‌ازای آن اجاره دریافت کند یا معادل آن دانش‌آموزان را بدون اخذ هزینه به آن مدرسه اعزام کند بدین وسیله با اجاره دادن املاک و واگذار کردن مدرسه یا تجهیزات مدارس به بخش غیردولتی مشکلات را حل کنند.

وی تأمین منابع انسانی مورد نیاز در مدارس غیردولتی را اولویت چهارم بسته حمایتی خواند و عنوان کرد: در مناطقی که نیروهای انسانی شاغل در مدارس دولتی دارای کسر ساعت موظف بوده و کلاس درس ندارند آنها را به‌سمت مدارس غیردولتی هدایت می‌کنیم و می‌توانیم دانش آموزانی را در اختیار آنها قرار داده معادل آن دانش‌آموزان را در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی به مدارس غیردولتی محور پنجم در این بسته حمایتی است. طبق ماده 27 تأسیس مدارس غیردولتی ادارات آموزش و پرورش موظفند با همکاری مؤسسان این مدارس دوره‌های آموزشی بدو خدمت و ضمن خدمت را برای معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی برگزار کنند.

گرد اعطای تسهیلات کم‌بهره بانکی را اولویت ششم بسته حمایتی در مدارس دولتی عنوان و خاطر نشان کرد: به‌منظور تجهیز و تکمیل فضا و تجهیزات آموزشی در مدارس غیردولتی تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان مدارس غیردولتی و بانک‌های عامل امضا شده و مبالغی را به‌شکل وام کم‌بهره در اختیار مدارس غیردولتی قرار می‌دهیم.

گرد در تشریح محور هفتم بسته حمایتی از مدارس غیردولتی عنوان کرد: به مدارس غیردولتی که نسبت به جذب دانش‌آموزان بی‌بضاعت در مناطق محروم و مرزی اقدام می‌کنند از محل درآمدها بخشی را به‌عنوان کمک بلاعوض اعطا خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: بسته حمایتی از مدارس غیردولتی به‌منظور تقویت مشارکت مردم در اداره مراکز غیردولتی و با هدف افزایش کیفیت آموزش در مدارس دولتی از طریق کاهش جمعیت دانش‌آموزی این مدارس طراحی شده است.

آمار بازدید: 816 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image