ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پوشنده نخستین لباس رسمی مفاخر دانشگاه تهران در جوار رحمت حق

پوشنده نخستین لباس رسمی مفاخر دانشگاه تهران در جوار رحمت حق

استاد دکتر احمد شیمی چهره ماندگار پرافتخار دامپزشکی کشور و استاد بازنشسته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران بعدازظهر چهارشنبه ۱۸ تیرماه پس از عمری تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر در راه اعتلای علم و دانش در سن ۹۹ سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، بر اساس این گزارش پیکر استاد دکتر شیمی روز شنبه ۲۱ تیرماه رأس ساعت ۹ صبح با حضور مسئولین، اساتید، شاگردان و علاقمندان به آن استاد ارجمند، از محل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تشییع و در بهشت زهرای تهران آرام خواهد گرفت.

همچنین مراسم ترحیم آن استاد روز یکشنبه مورخ ۲۲ تیرماه از ساعت 14:30 تا 16 در مسجد نور تهران واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.

مرحوم استاد شیمی در سال ۱۲۹۴ در خانواده‌ای اهل علم متولد شد، جد وی مدرس رشته شیمی در دارالفنون بود؛ وی از اولین دانشجویان دانشگاه تهران است که در سال ۱۳۱۴ برای تحصیل وارد دانشکده دامپزشکی این دانشگاه شد و در سال ۱۳۱۸ با کسب رتبه اول از دانشکده فارغ التحصیل شده و پس از ارائه پایان‌نامه‌ای درباره گسترش بیماری سورا در شتران ایران درجه دکتری را اخذ می‌کند.

مرحوم استاد شیمی در سال ۱۳۲۴ به عضویت هیات علمی دانشگاه تهران درآمد پس از ۳۴ سال تدریس، تلاش علمی و دانشگاهی در سال ۱۳۵۹ بازنشسته شد اما تا سن ۸۹ سالگی، کماکان فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را ادامه داد.

وی از پیشگامان رشته میکروبیولوژی و بنیانگذار بخش بیماری‌های طیور دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران است و در سال ۱۳۸۴ به عنوان چهره ماندگار کشور معرفی شد.

مرحوم شیمی همچنین صاحب ۱۴ عنوان تالیف و ترجمه است که کتاب دامپزشکی به عنوان یکی از آثار مرجع این رشته را در شش جلد به ترجمه درآورد.

از این شخصیت برجسته علمی در بهمن ماه گذشته طی آیین باشکوهی با حضور رئیس، هیات رئیسه دانشگاه تهران، اساتید پیشکسوت دانشگاه و شاگردان ایشان تجلیل شد و اولین لباس مفاخر دانشگاه تهران بر قامت ایشان پوشیده شد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 177 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image