ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نگاه دانشگاه یزد در فرآیند جذب نخبگان یک نگاه ملی است

نگاه دانشگاه یزد در فرآیند جذب نخبگان یک نگاه ملی است

رییس دانشگاه یزد ارتقای کیفی دانشگاه را مستلزم جذب ورودی‎های قوی دانست و نگاه دانشگاه در فرآیند جذب نخبگان را یک نگاه ملی خواند.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه یزد، دکتر محمد صالح اولیاء در نشست مشترک مسئولان این دانشگاه و اداره کل آموزش و پرورش استان با قدردانی از موفقیت پی‎در پی دانش‎آموزان یزدی در کسب مقام اول کنکور سراسری، خاطرنشان کرد: علاوه بر آمار قبولی باید به کیفیت آن نیز توجه داشت و این که به عنوان مثال دانش‌آموزان یزدی چه درصدی از رتبه‌های زیر هزار کنکور را به خود اختصاص داده‎اند، سوال مهمی است که پاسخ به آن می‎تواند آمارهای قبولی را به لحاظ کیفی مورد ارزیابی قرار دهد.


وی با اشاره به اهمیت جذب دانش‎آموزان نخبه و ممتاز کنکور سراسری در دانشگاه یزد، گفت: نکته حایز اهمیت این است که ارتقای کیفی دانشگاه مستلزم جذب ورودی‎های قوی است و جذب ورودی‌های قوی نیز وابسته به ارتقای کیفی دانشگاه است.


اولیاء افزود: ازهمه دلسوزان و علاقه‌مندان به توسعه علم و فرهنگ و ارتقای کیفی فعالیت‎های دانشگاهی در استان یزد انتظار می‌رود در راستای تصحیح نگرش دانش‎آموزان ممتاز و آگاه‌سازی آنان نسبت به امکانات و توانمندی‌های دانشگاه یزد تلاش کنند تا با جذب آنان، روند ارتقای کیفی فعالیت‎های علمی و آموزشی نیز شتاب بیشتری به خود بگیرد.


وی همچنین با بیان این که نگاه دانشگاه یزد در فرآیند جذب نخبگان یک نگاه ملی است، تصریح کرد: این دانشگاه مصمم است دانشجویان مستعد و ممتاز را از سراسر کشور جذب کند و در این زمینه مشوق‌ها و تمهیدات بسیار خوبی نیز اندیشیده شده است.


رییس دانشگاه یزد، اعطای کمک هزینه تحصیلی ماهیانه تا سقف نیم میلیون تومان به رتبه‎های زیر 100 و تا سقف 100 هزار تومان به طور ماهیانه به رتبه‏‌های زیر هزار کنکور سراسری را از جمله این مشوق‎ها عنوان کرد.


احمد شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست با قدردانی از همکاری دانشگاه یزد، بر اهمیت انتخاب رشته در موفقیت‌های تحصیلی داوطلبان تاکید کرد و گفت: علاقه دانش‎آموزان به رشته‌های مختلف باید به طور جدی در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته آنان مورد توجه قرار گیرد.


لزوم جذب نخبگان در استان یزد، تبلیغات رسانه‌ای و نظارت کارآمد بر موسسات انتخاب رشته، از دیگر مواردی بود که مدیرکل آموزش و پروش استان یزد مورد تاکید قرار داد.


به گزارش ایسنا، همچنین در این نشست نحوه ارایه مشاوره‎های تحصیلی در ایام انتخاب رشته داوطلبان و سامان بخشی به فعالیت موسسات مشاوره‌‏ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


انتهای پیام

آمار بازدید: 266 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image