ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه استیضاح وزیر علوم در روند توسعه علمی دانشگاه‌ها خدشه وارد می‌کند

استیضاح وزیر علوم در روند توسعه علمی دانشگاه‌ها خدشه وارد می‌کند

عضو هیات علمی دانشگاه شریف، گفت: در شرایط خطیر و دشوار فعلی کشور، استیضاح وزیر موجب ناپایداری و ایجاد خدشه در روند توسعه علمی دانشگاه‌های کشور می‌شود. بنابراین دکتر فرجی‌دانا از هر نظر، فردی برجسته و ذی‌صلاح برای وزارت علوم هستند.


فروهر فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: اگر بخواهیم در شرایط خطیر و دشوار فعلی کشور عملکرد وزیرعلوم را منصفانه قضاوت کنیم، ایشان عملکرد مثبت و سازنده‌ای تاکنون داشته‌اند و با دانشگاه و دانشگاهیان براساس حسن سلوک رفتار کرده‌اند و مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی قابل پیش‌بینی داشتند.

وی با بیان اینکه بیش از 800 نفر از اساتید کشور طی نامه‌ای حمایت خود را از فرجی‌دانا به ریاست مجلس اعلام کرده‌اند، ادامه داد: تا آنجا که بنده اطلاع دارم، بیش از 800 امضا در حمایت از دکتر فرجی‌دانا جمع‌آوری شده تا این نامه برای دکتر لاریجانی ارسال شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شریف با بیان اینکه دکتر فرجی دانا فردی دانشمند و صاحب‌نظر در حیطه مسئولیت خود هستند، اظهارکرد: وی در امور اجرایی دانشگاه‌ها نیز فرد توانایی است.

فرزانه با اشاره به شیوه انتخاب روسای دانشگاه‌ها به عنوان یکی از دلایل استیضاح وزیرعلوم، ادامه داد: بدیهی است که درهر فرآیندی چنانچه بخواهیم برای یک دانشگاه بزرگی رییس تهیه کنیم، نیازمند مشورت با اهل فن و اهل خبره در آن دانشگاه هستیم؛ چرا که مدیران عالی نظام الزاما شناخت کاملی از توانایی مدیریتی تک تک اعضای هیات علمی ندارند و دراین شرایط ناچار به نوعی نظرسنجی یا استمزاج از اهل فن و اعضای هیات علمی هستیم و این امر به معنی برگزاری انتخابات عام در سطح دانشگاه‌ها نبوده و نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه شریف با اشاره به پرونده سه هزاربورسیه دکتری که خارج از روال قانونی بورسیه دریافت کردند، خاطرنشان کرد: به هرحال در دوره گذشته عده‌ای دانشجوی بورسیه بعضا با سوابق علمی کافی و ناکافی برای ادامه تحصیل و نهایتا استخدام در دانشگاه‌ها برگزیده شده‌اند و عقل و منطق حکم می‌کند در پایان تحصیلات این افراد، جهت استخدام آنها سوابق علمی‌شان مورد بررسی قرار گیرد.

فرزانه افزود: فردی که وارد دانشگاه خواهد شد، ظرف 30 تا 40 سال آینده در دانشگاه خواهد ماند و به آموزش جوانان برگزیده این کشور خواهد پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه این مساله شوخی‌بردار نیست، افزود: فردی که معدل 12 داشته است، نمی‌تواند استاد دانشجویان برگزیده این کشور باشد. بدیهی است که این کار نیازمند بررسی دقیق علمی است.

عضو هیات علمی دانشگاه شریف با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر توسعه علمی دانشگاه‌ها تاکید داشتند، به نظر من استیضاح وزیر در شرایط خطیر کشور موجب ناپایداری و ایجاد خدشه در روند توسعه دانشگاه‌های کشور می‌شود.

فرزانه در پایان درباره سیاسی بودن این استیضاح اظهار کرد: از آنجا که تجربه فعالیت سیاسی نداشته‌ام، ترجیح می‌دهم درباره سیاسی بودن آن اظهارنظر نکنم اما اطمینان می‌دهم که فرجی دانا از نظر علمی، پژوهشی و اجرایی در سطح دانشگاه‌ها فردی برجسته و شایسته و ذی‌صلاح است.

انتهای پیام

آمار بازدید: 150 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image