ارتباط مستقیم با 30560 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی ارشد بهداشت آبزیان در مقطع کارشناسی ارشد در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی می شود

بهداشت آبزیان در مقطع کارشناسی ارشد در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی می شود

مدیر گروه دکتری بهداشت دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گفت: در حال حاضر دو گروه تخصصی بهداشت مواد غذایی و گروه بهداشت و بیماری های آبزیان در واحد علوم و تحقیقات تدریس می شوند که از سال گذشته، جذب دانشجو در گروه بهداشت مواد غذایی از رزیدنتی به PhDتغییر پیداکرده است.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ودود رضویلر با بیان این مطلب که رشته بهداشت مواد غذایی دارای چهار گرایش میکروب شناسی مواد غذایی، بهداشت صنایع گوشت، بهداشت صنایع شیر و شیمی مواد غذایی است ، افزود: اقدامات لازم برای تأسیس رشته بهداشت و فرآوری مواد غذایی در مقطع کارشناسی و رشته بهداشت آبزیان در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات آغاز شده است.

وی به فعالیت های علمی و کاربردی این گروه اشاره کرد و ادامه داد: جذب دانشجو به صورت پژوهش محور در دانشکده علوم دامپزشکی واحد با ارگان هایی چون سازمان شیلات ایران، سازمان دامپزشکی کشور و بخش غذا و دارو وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور، در دست اقدام است که منجر به تهیه طرح های تحقیقاتی مشترک بین دانشکده و این سازمان ها خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که یکی از اهداف اصلی تأسیس دانشکده دامپزشکی، تولید غذای سالم برای سفره مردم است و در این راستا در همه کشورها ، دامپزشکان متولی و مسئول درجه یک بهداشت مواد غذایی (ایمنی غذا) هستند، تصریح کرد: دامپزشکان با تحصیلات تخصصی در زمینه های انگل شناسی، میکروب شناسی،آسیب شناسی، بیوشیمی، بیماری های عفونی و مشترک بین دام و انسان ، تغذیه دام، بهداشت دام و آبزیان و بالاخره بهداشت مواد غذایی دارای بالا ترین اشراف در زمینه سلامتی غذای انسان هستند. بنابراین توسعه و حمایت این تخصص در دانشکده علوم تخصصی دامپزشکی میتواند گره گشای سلامتی غذا در کشور باشد.

دکتر رضویلر ادامه داد: با توجه به اهمیت ایمنی غذا Food Safety در کلیه جوامع جهانی از نظر بهداشتی، اقتصادی، روانی، سیاسی و غیره ، اقشار مختلف جامعه همواره اخبار مربوط به مصرف صحیح مواد غذایی را پیگیری می کنند. با توجه به کادر تخصصی بسیار محدود و نا کافی ایمنی غذا در وزارت بهداشت (طبق بیان وزیر بهداشت) و بخش بهداشت غذای سازمان دامپزشکی ،در حال حاضر نیاز به واگذاری امور به بخش خصوصی بیش از پیش احساس می شود که با انجام آن، علاوه بر اشتغال زایی برای قشر وسیعی از فارغ التحصیلان دانشگاهی، سیستم غذایی کشور مسیر منطقی و صحیحی را در پیش خواهد گرفت.

عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات ، جذب دانشجو به صورت پژوهش محور، گسترش فعالیت های آزمایشگاه های تخصصی مواد غذایی و بهداشت آبزیان برای استفاده عمومی و خصوصی از جمله برنامه های گروه تخصصی بهداشت مواد غذایی ، در راستای تنوع درآمدزایی دانشگاه دانست.

انتهای پیام

آمار بازدید: 329 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image