ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی انگلیس وام‌های دانشجویان خارجی را پس می‌گیرد

انگلیس وام‌های دانشجویان خارجی را پس می‌گیرد

«دیوید ویلتس»، وزیر آموزش عالی انگلیس وام دانشجویی بیشتر دانشجویان خارجی را لغو کرد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویلتس از اعمال محدودیت‌های بیشتر در پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی به دانشجویان خارجی از کشورهای اروپایی خبر داده و همچنین خواستار سختگیری بیشتر نسبت به دانشجویان اروپایی شد که بدون بازپرداخت وام‌های تحصیلی خود به کشورهایشان بازمی‌گردند. این اقدام پس از این انجام شد که وزارت تجارت، نوآوری و مهارت انگلیس متوجه شد که بیش از 5000 دانشجو که همگی ملیت اروپای شرقی داشته و خود را نیازمند دریافت کمک‌های مالی تحصیلی معرفی کرده‌اند، صلاحیت دریافت این کمک‌ها را نداشته‌اند. بعد از لغو این کمک هزینه‌ها که 65 میلیون و 200 هزار پوند هزینه به دولت انگلیس تحمیل کرده تاکنون هشت میلیون پوند بازپس گرفته شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، به نظر می‌رسد وزرای انگلیس در حال اجرای اصلاح اساسی نظام پرداخت وام‌های تحصیلی هستند تا به دانشجویان اجازه سوءاستفاده از سیستم پرداخت کمک‌هزینه‌های تحصیلی را ندهند. در یک مطالعه که سال گذشته میلادی (2013) در انگلیس انجام گرفت مشخص شد که حدود 40 درصد از دانشجویان اروپایی که توانایی بازپرداخت وام‌های تحصیلی را داشته‌اند نیز از این کار سرباز زده‌اند.

با این حال دیوید ویلتس گفت: دولت عزم خود را جزم کرده تا کنترل‌های شدیدتری را بر تخصیص اعتبارات دولتی در این زمینه اعمال کند.

وی افزود: تقلب برای دریافت وام تحصیلی، قابل تحمل نیست و در برابر این ادعاهای واهی تصمیمات سخت و جدی اعمال خواهد شد. برای جلوگیری از این سوءاستفاده‌ها تصمیمات جدیدی گرفته شده و حدود یک سوم وام‌هایی را که دانشجویان فاقد شرایط دریافت کرده‌اند، لغو شده ضمن اینکه این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 208 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image