ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه هیچ دانشجو و دانشگاهی نباید مضطرب بخوابد

هیچ دانشجو و دانشگاهی نباید مضطرب بخوابد

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت:‌ دانشگاه منشأ تحولات سیاسی است و گفتن این که دانشگاه ما به دور از سیاست است، نه تنها هیچ افتخاری ندارد بلکه نشانگر بی توجهی به مسایل سیاسی و در ادامه سایر جنبه های کشور می باشد.


به گزارش خبرنگار « دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل، گودرز صادقی در آیین معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به حضورش از دو ماه پیش در دانشگاه محقق اردبیلی، مهمترین کار خود را احقاق حیثیت دانشگاه و دانشجو عنوان کرد و گفت: سعی کردیم سرلوحه کارمان این باشد که هیچ دانشجو و دانشگاهی نباید مضطرب و نگران بخوابد و آنان به عنوان فرزندان ما هستند و من خودم را پدر دانشجویان می دانم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه و نظام متعلق به اساتید و دانشجویان است، گفت: به دانشجوها گفته شده است که حراست متعلق به شما و مردم است و دانشگاهی که 11 هزار نفر جوان دارد، 11هزار نفر حراستی دارد.

به گفته صادقی، زمانی بعضی ها انتظار برخورد چکشی را دارند و این که در لحظات اول قلع و قمع بکنیم باید گفت ما برادر همدیگر هستیم و همه ما دقیقا حقوق برابر داریم نه چپ برای ما مهم است و نه راست.

صادقی به تغییر شیوه مدیریت دانشکده ها اشاره نمود و گفت: ایجاد مشارکت و فضای مشارکتی در اداره امور دانشکده ها به صورت آزاد به نوعی که اعضای هیئت علمی روسای دانشکده ها را انتخاب می کنند و اگر کسی با رای نصف به اضافه یک رای نیارود، انتخابات به دور دوم کشیده شود.

وی افزود: صدور حکم تا پایان انتخابات تنها 5 دقیقه فاصله دارد و این انتخابات در چهاردانشکده انجام شده و در سه دانشکده دیگر هم انجام خواهد شد. به این ترتیب اساتید احساس می کنند که در اداره امور دارای نقش هستند در پست‌های دیگر هم برای انجام امور از نظرات و نظرسنجی های لازم استفاده می کنیم.

وی در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی اظهار کرد: اجرای برنامه های متعدد فرهنگی در نظراست، به نحوی که کسی احساس نگرانی نکند که امکان دارد ارزش‌های فرهنگی در دانشگاه کم شود .

صادقی در خصوص کیفیت بخشی آموزشی اذعان کرد: در همین دو ماه با افزایش اعتبار پایان نامه های تحصیلات تکمیلی از 100 تا200درصد، اختصاص بودجه برای اعزام اعضای هیات علمی به فرصت مطالعاتی خارج از کشور و برگزاری ترم تابستانی برای اولین بار شاید در ده سال گذشته با180 واحد تغییراتی را در کیفیت آموزش اجرایی نمودیم.

وی افزود: در این راستا پذیرش 200 دانشجوی خارجی در دانشگاه نیز به تصویب نماینده هیئت امنا رسیده است.

او در خصوص برنامه های رفاهی از اقدام اولیه و تصویب احداث شهرک دانشگاه برای کارکنان و اعضای هیئت علمی خبر داد و گفت: سعی کردیم با پرداخت به موقع حقوق قانونی و احیانا معوقه کارکنان و اعضای هیئت علمی، تنوع بخشی و بهبود نسبی غذاهای دانشجویان و اختصاص پنج میلیارد ریال زمینه های بهبود و افزایش رفاه دانشجویان را نیز فراهم کنیم.

صادقی در حوزه اشتغال دانش بنیان به راه اندازی مرکز رشد دانشگاه و پارک علمی و فناوری استان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های آتی افزایش درآمدهای مشروع دانشگاه از منابع مختلف و املاک و مستغلات، آموزش های ضمن خدمت و آموزش های آزاد ترم تابستانی، تاسیس مهمانسرا و بخشی از فعالیت های دیگر است به نحوی که نتایج این قبیل فعالیتها در افزایش رفاه نسبی دانشجویان و تقویت فعالیت آموزشی آنها و در کارنامه های تحصیلی دانشجویان مشهود باشد.

در این راستا او به تقویت دانشگاه در شهرستان های استان نه به صورت متعارف و افتتاح دانشکده، بلکه در قالب تاسیس پردیس های دانشگاهی، پژوهشکده، اردوگاه فرهنگی، مرکز همایشها و مرکز ارائه آموزشهای کاربردی اشاره نمود و اظهار امیدواری کرد تا حداقل 50 درصد این اهداف قابل دستیابی باشد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تلاش این است با افزایش ضریب پوشش خدمات رفاهی و نهایتا افزایش رویش و کاهش ریزش و افزایش رضایتمندی دانشگاهیان به ایجاد عشق و شور و عشق و وابستگی و دلبستگی به نظامی که یادگار خون شهدای ما است بینجامد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 341 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image