ارتباط مستقیم با 30562 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه برگزاری اولین جلسه مسئولان کارگروه‌های برنامه‌ریزی دانشگاه فرهنگیان

برگزاری اولین جلسه مسئولان کارگروه‌های برنامه‌ریزی دانشگاه فرهنگیان

اولین جلسه مسئولان کارگروه‌های بازنگری سرفصل‌های درسی به ریاست دکترمهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان، با دستور کار بررسی « چارچوب بازنگری سرفصل های درسی» برگزار شد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، در این جلسه دکتر مهر محمدی، با تأکید بر ضرورت تقویت بنیه دانش نظری در حوزه برنامه درسی، خاطرنشان کرد: سرفصل‌های درسی باید از غنای تئوری لازم برای یک دانشگاه برخوردار شود.

وی، در ادامه با تشریح چالش‌های موجود در تحقق بازنگری سرفصل‌های درسی، فعالیت‌های کنونی دانشگاه فرهنگیان را نیازمند تحول دانست و تصریح کرد: باید هر چه زودتر برای دانشجو معلمانی که مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند، برنامه‌های مناسبی برنامه ریزی و اجرا شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، چالش مهم دیگر در امر تحقق بازنگری سرفصل های درسی را عدم قطعیت‌ها برشمرد و چگونگی استقرار سند تحول و ساختار جدید برای دوره‌های تحصیلی و همچنین تغییرات احتمالی نیازهای آموزش و پرورش در تربیت معلم را از جمله محدودیت‌ها برای تصمیم گیری در حوزه برنامه درسی دانست.

مهر محمدی، با اشاره به تلاش‌های فشرده و چندین ماهه گروه تدوین طرح کلان برنامه درسی تربیت معلم، گفت: به مدد این کوشش‌ها، اکنون چارچوب و نقشه مناسبی برای فعالیت کارگروه‌ها فراهم آمده است.

وی در پایان سخنان خود، اظهار امیدواری کرد: با اهتمام مسئولان و اعضای کارگروه‌ها، تغییر و تحولات مورد انتظار در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان، در تابستان، محقق شود.

در این جلسه، دکتر ساکی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج)، به بیان ضرورت و اهمیت بازنگری سرفصل های درسی در دانشگاه فرهنگیان و جایگاه کارگروه ها در ساختار معاونت آموزشی پرداخت .

همچنین دکتر موسی پور سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه، به ارائه دستاوردهای گروه تدوین طرح کلان برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان پرداخت و براساس برنامه شایسته محور، شایستگی‌های حرفه ای معلمان را در پنج بعد علمی، تربیتی، محتوایی -تربیتی، عملکردی و عمومی تشریح کرد.

در ادامه جلسه، مسئولان کارگروه‌های بازنگری درسی، نظرات و پرسش‌های خود را پیرامون چارچوب مورد نظر، ارائه کرده و پس از بحث و بررسی مقرر شد، ویرایش اصلاحی تهیه و در دومین جلسه ی مسئولان کارگروه‌ها، طی هفته آینده ارائه شود.

انتهای پیام

آمار بازدید: 146 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image