ارتباط مستقیم با 30546 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تحصیل یک سوم دانشجویان کشور تنها در 20 رشته

تحصیل یک سوم دانشجویان کشور تنها در 20 رشته

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تمرکز تحصیلی یک میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت چهار میلیون و 500 هزار نفری دانشجویان کشور در 20 رشته آموزشی خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، کوروش پرند در جلسه کارگروه اشتغال کردستان، اظهار کرد: حدود 2157 رشته تحصیلی در کشور وجود دارد در حالی که یک سوم دانشجویان کشور تنها در 20 رشته تحصیلی متمرکز شده اند.

وی به ارائه آمار دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه و مراکز آموزش عالی مختلف کشور پرداخت و افزود: 25.4 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه پیام نور، 36.9 درصد در دانشگاه آزاد، 14.1 درصد در دانشگاه‌های دولتی و 3.5 درصد در دانشگاه‌های فنی مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی 10 درصد دانشجویان کشور در دانشگاه علمی کاربردی و 10 درصد دیگر در موسسات غیر انتفاعی تحصیل می‌کنند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه بیشتر دانشجویان کشور در دانشگاه های آزاد و پیام نور مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: متاسفانه توجه خاصی به نظام مهارتی این دانشجویان نشده است.

وی با اشاره به رشد قابل توجه مراکز آموزش عالی و تعداد دانشجویان کشور بعد از انقلاب اسلامی، بیان کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویان کشور چهار میلیون و 500 هزار نفر است که 66 درصد آنان در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: 23 درصد دانشجویان در مقطع کاردانی، 10 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقطع دکترای حرفه‌ای و تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: در ایران به ازای هر سه کارشناس یک فوق دیپلم وجود دارد و این در حالیست که در کشورهای صنعتی و توسعه یافته به ازای هر پنج فوق دیپلم و تکنسین یک کارشناس وجود دارد.

توجه خاصی به هرم دانشجویی کشور نشده است
پرند با اشاره به مشکلات پیش روی فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور، افزود: در کشور ما با توجه به رشد کمی تعداد دانشجویان و رشد 25 برابری نسبت به قبل از انقلاب به هرم دانشجویی توجه خاصی نشده است.

وی از عدم تناسب دانشجویی در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی دانشگاه پیام نور و آزاد اسلامی با بازار کار انتقاد کرد و از دانشگاه‌های آزاد و پیام نور خواست در کنار توجه و پرداختن به آموزش‌های تئوری، آموزش‌های مهارتی را نیز مورد توجه قرار دهند.

وی ارائه دروه های آموزشی کوتاه مدت تحت عنوان کارورزی و ایجاد مراکز جوار دانشگاهی را در راستای ارائه آموزش های مهارتی به دانشجویان و آماده سازی آنها برای ورود به بازار کار را بسیار موثر عنوان کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در حال حاضر 700 مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای و 13 هزار و 500 آموزشگاه در سطح کشور وجود دارد که سالانه به طور متوسط دو میلیون نفر در این آموزشگاه ها و مراکز آموزشی، آموزش ها ی مهارتی را فرا می گیرند.

پرند به بسته سیاسی اجرایی توسعه اشتغال اشاره و تصریح کرد: هدف اصلی از این بسته حفظ و صیانت از اشتغال و توسعه اشتغال پایدار است.

انتهای پیام

آمار بازدید: 287 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image