ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه گله معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی از کم‌لطفی برخی دانشگاه‌ها

گله معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی از کم‌لطفی برخی دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به آنچه « کم‌لطفی برخی دانشگاه‌ها به جهاد دانشگاهی» خواند، از برخی رفتارها گله کرد.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مهدی فیض در گردهمایی معاونان فرهنگی دانشگاه‌های کشور از دانشگاه‌ها خواست که جهاد دانشگاهی را « از خود و در کنار خود» ببینند.

وی اظهار کرد: ما وظیفه اصلی خودمان را فعالیت در دانشگاه و برای دانشجو می‌دانیم و قطعا یکی از مصادیق مدیریت جهادی،‌ جهاد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه بودجه جهاد دانشگاهی 25 درصد از منابع دولتی و 75 درصد از درآمدهای آموزشی، پژوهشی و کمک‌های خارج از سازمان تامین می‌شود، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی اقدامات فرهنگی زیادی داشته و تا کنون نیز منشاء اثر بوده است. برای مثال مسابقات قرآن کریم که بیش از 20 سال توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد و کم کم دیگر دستگاه‌ها چند سالیست که به آن ورود کرده‌اند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز در بین کشورهای جهان اسلام در سال جاری توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

فیض همچنین با بیان اینکه معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها باید به جهاد دانشگاهی به عنوان بازوی توانمند کنار دست خود توجه کنند گفت:‌ بعضا جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها با کم‌لطفی مواجه می‌شود و بعضی دانشگاه‌ها به اندازه یک اتاق یا مجوز یک پوستر برای جهاد ارزش قائل نیستند یا بعضا در دعوت از جهاد دانشگاهی به عنوان عضو شورای فرهنگی کم‌لطفی می‌شود.

فیض در عین حال خاطرنشان کرد که قرار است این موضوع ( دعوت از جهاد دانشگاهی به عنوان عضو شورای فرهنگی) به صورت رسمی توسط معاون فرهنگی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد الگوی «فارغ‌التحصیل مطلوب دانشگاه» از سال 90 در جهاد دانشگاهی تصریح کرد: ما فارغ‌التحصیل را در هفت نقش توصیف کردیم که طبق آن یک فارغ‌التحصیل باید در همه آنها روند ارتقایی داشته باشد، همچنین برنامه‌هایی طراحی شده که توازن قابل قبولی بین این نقش‌ها دیده شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همچنین با بیان اینکه «ما به هیچ عنوان به دنبال کار موازی یا مزاحمت برای دانشگاه‌ها نیستیم» افزود:‌ فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بعضا مورد کم‌لطفی‌هایی قرار گرفته که موجب شده ما در قالب باشگاه‌های دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی انجام دهیم؛ اما این خوب نیست؛ چرا که جهاد دانشگاهی باید در دانشگاه فعالیت کند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 227 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image