ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی اختلاف‌نظر دانشگاه‌های استرالیا بر سر افزایش شهریه‌ها

اختلاف‌نظر دانشگاه‌های استرالیا بر سر افزایش شهریه‌ها

تصمیم جدید دولت فدرال استرالیا مبنی بر اصلاح مجدد شهریه دانشجویان سبب دو دستگی میان دو دانشگاه مطرح این کشور شد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از سال 2016 میلادی دانشگاه‌های استرالیا می‌توانند خودشان شهریه‌های دریافتی خود را تعیین کنند و کمک‌های فدرال در هر رشته حدود 20 درصد کاهش خواهد یافت. دولت همچنین از وام‌های کمک هزینه‌ تحصیلی سود دریافت خواهد کرد. بنابر اعلام دولت استرالیا، همچنین حداقل حقوق دریافتی افراد که طبق آن ملزم به بازپرداخت شهریه دانشگاهی خود می‌شوند با 10 درصد کاهش به حدود 50 هزار دلار در سال می‌رسد.

در همین رابطه «استفان پارکر»، معاون دانشگاه «کانبرا» که شدیدا با این تصمیم مخالف است می‌گوید:‌ این یک سیاست نامناسب و غیراخلاقی است. این تبعیض است که یک نسل کاملا رایگان تحصیل کند اما نسل دیگر با چنین هزینه‌های سنگینی روبرو شود.

اما از سوی دیگر «یان یانگ»، معاون دانشگاه ملی استرالیا نظر متفاوتی دارد و می‌گوید که این اصلاحات سبب ایجاد صنایع رقابتی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتیز نیوز،‌ یانگ افزود: بدین ترتیب شاهد دریافت شهریه‌های متفاوت خواهیم بود و دانشگاه‌ها می‌توانند ادعا کنند که ما مدارک متفاوتی ارائه می‌دهیم که برای دانشجویان با ارزش‌تر خواهند بود.

تنها نقطه نظر مشترک دانشگاه‌ها درخصوص این افزایش شهریه‌ها این است که تورم اجتناب‌ناپذیر است. همچنین دانشجویان که از این تصمیم دولت فدرال استرالیا خشمگین هستند نسبت به این مساله دست به اعتراض زدند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 302 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image