ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه انتقاد برخی داوطلبان از دستورالعمل موقت بورس داخل سازمان امور دانشجویان

انتقاد برخی داوطلبان از دستورالعمل موقت بورس داخل سازمان امور دانشجویان

برخی از داوطلبان کنکور دکتری که متقاضی دریافت بورس داخل کشور هستند با ارسال نظرات خود به خبرگزاری مهر، از این دستورالعمل و قوانین سخت آن گله کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش سازمان امور دانشجویان، دستورالعمل موقت بورس تحصیلی داخل کشور را برای سال 93 اعلام کرد اما پس از انتشار این خبر در خبرگزاری مهر، کاربران و داوطلبان شرکت در این فراخوان انتقادات و گله های خود را از این آیین نامه به بخش نظرات خبرگزاری ارسال کردند.

با مطالعه این نظرات، مشخص شد بیشترین گله از سوی داوطلبان به بند "الف" ماده 1 این دستور العمل مطرح شده است.

بر اساس بند "الف" که به شرایط تحصیلی مربوط است، "متقاضی باید در بین دانشجویان رشته تحصیلی خود در دوره کارشناسی ارشد حائز ده درصد اول رتبه ها بین ورودیهای همزمان خود در دانشگاه محل تحصیل بوده و نیز معدل دوره کارشناسی باید حداقل 15 و معدل دوره کارشناسی ارشد وی باید حداقل 17 باشد."

برخی کاربران در این باره انتقاداتی را مطرح کرده اند که می تواند قابل توجه مسئولان سازمان بورس و امور دانشجویان باشد.

یکی از داوطلبان دکتری درباره این بند از آیین نامه با انتقاد از اینکه دستورالعمل موقت بورس به هیچ عنوان عادلانه و منطقی نیست، این سوال را پرسیده است: "کسی که چندین مقاله بین المللی و داخلی دارد اما معدلش در مرز 15 و 17 است نمی تواند بورس شود؟"

دانشجوی دکتری دیگری از اینکه معدل ملاک پذیرش بورسیه ها شده با گله مندی نوشته است: "با این دستورالعمل فردی که برای زندگی و امرار معاش خود به سختی درس می خواند و معدل کمتر می گیرد حتی اگر جزء رتبه های برتر ارشد و دکتری باشد نمی تواند پذیرفته شود در حالیکه در دکتری باید مقالات و کارهای پژوهشی دانشجو مد نظر قرار بگیرد نه معدل."

نظرات کاربران اما به بحث معدل محدود نمی شود، برخی از آنان در بخش نظرات خبرگزاری مهر نوشته اند که شاگرد اول شدن برای بورس دکتری شرط اول است نه ارائه مقالات پژوهشی.

داوطلب دیگری که این دستورالعمل را از دستاوردهای دولت یازدهم می داند، بر این باور است که با این شرایط سخت و دست و پاگیر بورس باید درس خواندن را کنار گذاشت.

یکی دیگر از کاربران که از دستورالعمل موقت بورس گله مند است این سوال را پرسیده آیا با این شرایط وزیر علوم می تواند بورس شود؟

اما برخی داوطلبان که دانشجویان دکتری ورودی 85 هستند با خواندن این دستورالعمل، آن را اجحاف بزرگی در حق داوطلبان می دانند و می گویند این دستور العمل باید برای دانشجویان دکتری ورودی 93 اعمال شود نه برای دانشجویان ورودیهای گذشته که خود را برای دریافت بورسیه از سالهای گذشته آماده کرده اند.

به گزارش مهر، با توجه به اینکه طی یکی دو سال گذشته عده ای از افراد بدون داشتن حداقل شرایط از تسهیلات بورس داخل و خارج استفاده کرده اند، وزارت علوم دولت یازدهم قوانین سفت و سختی برای بورسیه های داخل و خارج وضع کرده است.

آمار بازدید: 367 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image