ارتباط مستقیم با 30602 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی ارشد پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی در دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از مهر

پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی در دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از مهر

سرپرست دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی از اخذ مجوز پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد شیمی توسط این دانشگاه خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه همدان؛ دکتر"موسی اعظمی" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مهرماه سال جاری پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی ارشد شیمی توسط این دانشگاه آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی به عنوان چهارمین دانشگاه مستقل دولتی در استان همدان است، تصریح کرد: دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی در سال 90 فعالیت خود را با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پذیرش 60 دانشجو در دو رشته آغاز کرده است.

دکتر اعظمی با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه دارای 800 دانشجو در 10 رشته مقطع کارشناسی است، اضافه کرد: علاوه بر اخذ رشته کارشناسی ارشد شیمی دو رشته کارشناسی ارشد دیگر نیز در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه بر اساس برنامه راهبردی خود در نظر دارد در قالب چهار دانشکده فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی، علوم پایه و 41 رشته برنامه آموزشی و پژوهشی خود را فعال کند.

دکتر اعظمی تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی دانشگاه، پردیس اصلی دانشگاه در حال پیگیری و اولویت بوده چرا که دانشجو باید در فضای پردیس و مجتمع دانشگاهی مدیریت شود.

وی در مورد پردیس و مجتمع اصلی دانشگاه اظهار کرد: بر اساس تعهدات قرار بود که 60 هکتار زمین برای پردیس اصلی دانشگاه در اختیار دانشگاه قرار گیرد که پس از گذشت بیش از یک سال 32 هکتار زمین با تغییر کاربری به دانشگاه اختصاص یافت که در حال حاضر در فاز اول مطالعات، جا نمایی و کلنگ زنی آن انجام شده و تا پایان سال جاری کار عملیاتی آن نیز آغاز خواهد شد.

دکتر اعظمی با اشاره به تخصیص 75 درصد بودجه سال 92 افزود: این دانشگاه در سال اول یک میلیارد و 550 میلیون تومان ردیف بودجه داشته که یک میلیارد و 100 میلیون تومان آن دریافت شده و در سال جاری نیز دو میلیارد و 500 میلیون تومان ردیف بودجه عمرانی آن است که باید نسبت به جذب این ردیف بودجه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه مجوز استخدام 61 هیات علمی برای دانشگاه گرفته شده، افزود: با راه اندازی دانشگاه افزون بر یک هزار نفر داوطلب ثبت نام هیات علمی دانشگاه شده اند که طی پنج فراخوان تا کنون برای هیات علمی 20 نفر استخدام شده و 21 نفر نیز درحال انجام مراحل استخدام و 10 نفر نیز بورسیه دانشجوی دکترا هستند که به زودی به جمع هیات علمی دانشگاه می پیوندند.

دکتر اعظمی افزود: انتخاب هیات علمی بر اساس سلیقه دانشگاه نبوده و فقط با اعلام نیاز و فراخوان در شهریور و بهمن ماه هر سال توسط وزارت علوم با طی روال انجام می پذیرد.

وی با اشاره به اینکه 100 درصد کارمندان دانشگاه بومی هستند، تصریح کرد: برای استخدام 40 نفر کارمند به عنوان استخدام قرار دادی مجوز لازم اخذ شده و تا کنون 10 نفر با شرکت در آزمون مرحله اول جذب و در آزمون مرحله دوم نیز 9 نفر قرار است به ما بپیوندند که به علت عدم تامین اعتبار لازم هنوز مشغول به کار نشده اند.

دکتر اعظمی با بیان اینکه بنیاد خیرین نقش موثری در توسعه دانشگاه به ویژه به صورت مجتمع دارد، خاطرنشان کرد: قطعه زمینی 12 هکتاری در روستای قاسم آباد از طرف خیرین به این دانشگاه در ابتدای تاسیس اهداء شده که این زمین برای ایجاد پژوهشکده و مزرعه آموزشی و پژوهشی دانشکده کشاورزی در نظر گرفته شده است.

سرپرست دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی در ادامه کمبود فضای آموزشی و اداری، کمبود بودجه، محدودیت زیر ساختی، کمبود خدمات رفاهی برای هیات علمی و کارکنان، پراکنده بودن ساختمان اداری و آموزشی دانشگاه در سطح شهر را از جمله مشکلات این دانشگاه برشمرد و یاد آورشد: پراکنده بودن ساختمان اداری و آموزشی و خوابگاه دانشجویی در سطح شهر مشکلات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی بسیاری را برای دانشگاه ایجاد کرده است که انرژی و وقت زیادی صرف این موضوعات می شود.

دکتر اعظمی خاطرنشان کرد: فضای پردیس و ایجاد سایت اصلی دانشگاه نقش موثری در کاهش مشکلات دانشگاه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: کمک برای راه اندازی و ایجاد فضای پردیس دانشگاه توسط مسوولان موجب می شود این دانشگاه در تراز دانشگاه های نسل سوم قرار گیرد که با همت یکدیگر و با رشته های کاربردی موجود باید دانشگاهی کار آفرین ایجاد کنیم تا هیچ دانشجویی از این دانشگاه به جمع فارغ التحصیلان بیکار نپیوندد.

دکتر اعظمی با بیان اینکه دانشگاه موتور محرکه توسعه هر منطقه است، اظهار کرد: باید دانشگاه هم هدف و هم ابزار باشد چرا که محور توسعه منطقه ای بر مدار دانشگاه ها قرار گرفته است و باید از این فرصت پیش آمده در شهرستان استفاده کنیم و آن را به آسانی از دست ندهیم.

به گزارش ایسنا؛ این دانشگاه در ابتدا با یک دانشکده کشاورزی در سال 90 کارخود را آغار کرد و در حال حاضر دارای سه دانشکده کشاورزی، ادبیات و علوم انسانی و فنی و مهندسی بوده که بر اساس برنامه راهبردی با احتساب دانشکده علوم پایه به چهار دانشکده در آینده ارتقاء می یابد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 368 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image