ارتباط مستقیم با 30554 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با نیاز دانشجویان

لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با نیاز دانشجویان

نشست اعضای سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه برگزار شد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، در این نشست که با هدف آشنایی و تعامل هر چه بیشتر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و دانشگاه ارومیه صورت گرفته بود، دکتر سید مهدی صالحی، معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه اظهار کرد: دانشجویان پیش قراولان و بستر ساز شروع تحولات مهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... در سطح جامعه هستند و در داخل دانشگاه نیز در قالب تشکلهای فرهنگی این نقش را به خوبی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان "سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در این نامگذاری به بحث فرهنگ در کنار مقوله مهم اقتصاد اشاره کرده‌اند، نشان از توجه رهبری به ضرورت فرهنگ سازی و نقش آن در پیشگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی و همچنین نقش فرهنگ در رشد و توسعه و ترقی جامعه دارد.

وی با تاکید بر لزوم طرح ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با خلاء‌های فرهنگی و نیاز دانشجویان تصریح کرد: فعالان فرهنگی دانشگاه صرفا در راه خدا و دغدغه‌های فرهنگی خود در دانشگاه فعالیت می‌کنند و هیچ منفعت شخصی و یا طلبی در کار نیست.

صالحی با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالان فرهنگی و اعضای تشکلهای فرهنگی و دانشجویی درصد نسبتا کمی را از دانشجویان دانشگاه تشکیل می‌دهند اظهار کرد: یکی از برنامه‌های و اهداف اصلی تشکلها با توجه به شرایط و فضای موجود دانشگاه، جذب حداکثری دانشجویان در عضوگیری و مشارکت در ارائه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی است که خود اعضاء و فعالان فرهنگی تشکل‌ها نقش اساسی در جذب حداکثری خواهند داشت.

معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه بر لزوم بهره گیری از اساتید و صاحبنظران بومی در برنامه‌های فرهنگی در سطح دانشگاه اشاره کرد و افزود: اساتید و صاحبنظران بسیار فعال، متخصص و زبده‌ای در استان هستند که گاها مسلط تر و از غنای فرهنگی و علمی ارزشمندی در مسائل مختلف برخوردار هستند که لزوم استفاده از این اساتید و بهره‌گیری از مطالب ارزشمند آنها را پررنگ تر می‌کند.

به گزارش ایسنا، در ابتدای مراسم امین رستم زاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان با تشریح گزارش عملکرد سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی خاطر نشان کرد: براساس آخرین رتبه بندی صورت گرفته از سوی جهاد دانشگاهی کشور، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در گروهA و رتبه اول ارزیابی‌های کشوری براساس 17 متد احصایی تخصصی علمی کسب کرده است و بعنوان برترین معاونت فرهنگی کشور در سطح جهاد دانشگاهی شناخته می‌شود که براین اساس تقسیم اعتبارات و امتیازات به استانها و دانشگاههای کشور اختصاص می‌یابد که امید می‌رود با همت جهادی و همکاری همه دانشگاهیان استان این افتخارات برای استان تداوم یابد.

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی فعالیت‌های فرهنگی این نهاد را برمدار ارزشهای اصیل اسلامی، انسانی با تکیه بر بلوغ بصیرتی و خودسازی معرفتی و تعالی مدیریتی دانشجو ذکر و خاطر نشان کرد: شخصیت فرهنگی برنامه‌های دانشجویی اثر گذاری این رویدادها را در اندیشه دانشجو دو چندان می‌کند چنانکه در مدیریت اجرایی این برنامه بعنوان مثال نظم در اجرای برنامه و یا پوسترها و فراخوان‌ها فاقد جذابیت‌های خاص هنری با تکیه بر اصول روانشناسی و ... نباشند تحقق اهداف مدنظر یک رویداد و تحول فکری و تکامل آن در اندیشه دانشجو به درستی شکل نخواهد گرفت لذا علقه‌های روحی، علمی، دینی، ارزشی، روانی و... و شاخصه‌های جذابیتی در مباحث مختلف برای دانشجوی جوان از جمله رنگ و... باید در کوچکترین فرآیند نیازسنجی تا ارزیابی خروجی رویداد دانشجویی فرهنگی به شکل خلاقانه مدیریت تزریق و حتی مورد باز خوردانگاری قبل از اجرا هم قرارگیرد و این نهاد انقلابی در سطح دانشگاه با چنین عقبه فکری به شکل دهی اتفاقات و رویدادهای فرهنگی اجتماعی علمی دانشجویی می‌پردازد.

رستم زاده گفت: منابع و رفرنس‌های جذاب فرهنگی نباید با سطح انگاری و احساس مآبی با روح بی‌جوهری رویداد فرهنگی مواجه شود بلکه باید گنجینه ناب و ارزشمند هویتی فرهنگی ما بدرستی و با سرمایه کافی مورد مطالعه تدبر و پژوهش خلاقانه در راستای احصاء شاخص‌های مدنظر برنامه فرهنگی دانشجویی قرار گیرد.

وی ادامه داد: قرآن و آموزه‌های متعالی در فهوای آیات قرآنی زیباترین، ظریف ترین، اثرگذارترین، مقلب‌ترین مفاهیم ناب و ارزشمند را برای قلب اندیشه جوان در پی دارد.

در ادامه این جلسه دبیران مسئولان دفاتر و روسای کانون‌ها و دفاتر سازمان دانشجویان در دانشکده‌های ارومیه به اظهار نظر و بحث و بررسی در خصوص برنامه‌های مدنظر پرداختند.

آمار بازدید: 201 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image