ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی ترس دانشگاه‌های استرالیا از رقابت با موسسات غیردانشگاهی

ترس دانشگاه‌های استرالیا از رقابت با موسسات غیردانشگاهی

اتحادیه دانشگاه‌های استرالیا از تخصیص بودجه به موسسات آموزشی غیردانشگاهی در این کشور ابراز نگرانی کرد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنابر بازبینی که اخیرا به سفارش وزیر آموزش عالی استرالیا و توسط آژانس نیروی کار و بهره‌وری «کمپ- نورتون» انجام شده، پیشنهادات بحث‌برانگیزی در رابطه با سیستم اعطای بودجه به دانشگاه‌های استرالیا مطرح شده است.

آژانس نیروی کار و بهره‌وری کمپ- نورتون در یکی از پیشنهادات جنجالی خود اعلام کرد که بودجه دولتی آموزش عالی باید علاوه بر دانشگاه‌ها به موسسات غیردانشگاهی آموزش عالی نیز اختصاص یابد. در همین رابطه اتحادیه دانشگاه‌های استرالیا موسوم به «یونیورسیتیز استرالیا» هشدار داده که این طرح کیفیت و اعتبار نظام آموزش عالی این کشور را تهدید می‌کند.

با این حال برخی کارشناسان آموزشی معتقدند که با این تصمیم آسمان به زمین نمی‌آید و در عوض شانس دانشجویان را برای تحصیل به شیوه‌ای که مناسب با نیازهای آنهاست افزایش می‌دهد. شاید تحصیل در برخی از این موسسات به جای رفتن به دانشگاه برای آنها مناسب‌تر باشد. از آنجا که میان مدارک تحصیلی ارائه شده از سوی دانشگاه‌ها و موسسات عالی غیردانشگاهی تفاوت اساسی وجود دارد و تنها دانشگاه‌ها بودجه دولتی دریافت می‌کنند، آژانس «کمپ نورتون» قصد دارد این بخش را متعادل کند.

این پیشنهاد مزایای مختلفی دارد از جمله اینکه هزینه تحصیلی دانشجویانی که قصد دارند خارج از سیستم دانشگاهی مدرک تحصیلی عالی اخذ کنند، کاهش می‌یابد زیرا آنها در حال حاضر باید کل هزینه تحصیلی خود را بپردازند. علاوه بر این، اجرای این طرح رقابت را در بازار آموزش عالی افزایش می‌دهد و در نهایت اینکه هرچه رقابت افزایش یابد تنوع موسسات آموزشی نیز افزایش می‌یابد که این مسئله به موسسات آموزشی این امکان را می‌دهد تا برخلاف دانشگاه‌ها که باید روی دو گزینه آموزش و تحقیق تمرکز کنند بتوانند تنها تمرکز خود را روی آموزش بگذارند.

به گزارش ایسنا به نقل از «استرالین»، با این حال سوال اصلی اینجاست که آیا موسسات آموزش عالی غیردانشگاهی به همان نسبت دانشگاه‌ها بودجه دریافت می‌کنند؟ قطعا به دلیل اینکه دانشگاه‌ها در دو جبهه آموزش و تحقیق فعالیت‌ می‌کنند باید بودجه بیشتری دریافت کنند اما کمپ- نورتون با این ادعا مخالف است. این موسسه مدعی شد دلایل مختلفی برای مخالفت خود دارد. به عنوان مثال تفاوت در هزینه‌های دانشگاه‌ها به جای اینکه مبتنی بر میزان بودجه دولتی دریافتی آنها باشد باید مبتنی بر شهریه دریافتی از دانشجویان باشد.

آمار بازدید: 313 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image