ارتباط مستقیم با 30562 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تشکلهای دانشجویی باید آینه جامعه باشند

تشکلهای دانشجویی باید آینه جامعه باشند

رئیس دانشگاه تبریز اظهار کرد: تشکلهای دانشجویی باید آینه جامعه باشند و مشکلات را بدون هیاهو و واقع بینانه مطرح کرده و مسائل را با تدبیر حل کنند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، محمد رضا پورمحمدی، در مراسم افتتاحیه همایش منطقه‌ای جنبش دانشجویی در مسیر تعالی اقتصاد و فرهنگ گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شده است، از دانشگاهیان انتظار می‌رود که در ارتقا و شکوفایی اقتصادی و فرهنگی کشور حضوری فعال تری داشته باشند.

وی دردمند بودن را یکی از ویژگی های مهم انسان برشمرده و افزود: درک و آگاهی افراد از مشکلات، موجب دردمندی و حس مسئولیت در قبال جامعه می شود و لذا دانشگاهیان باید مشکلات جامعه را با عمق جان لمس و برای رفع آن چاره جویی کنند.

رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد: درک و آگاهی و بینش دینی ملت ایران باعث شده است که کشور ایران در طول تاریخ زیر بار ظلم و استعمار نرود.

حجت الاسلام انوری، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این همایش بر لزوم اخلاق تشکیلاتی تأکید کرده و گفت: اعتقادات و عبادات انسان به اخلاق بستگی دارد و بدون اخلاق، اعتقاد و عبادت انسان در حالت سطحی باقی می ماند و معنا پیدا نمی کند.

وی از اخلاق به عنوان عنصری یاد کرد که به کارهای انسان معنا و مفهوم می بخشد و افزود: کارهای تشکیلاتی بدون اخلاق ثمر و سرانجامی ندارد و فرد را به نتیجه ای نمی رساند.

انوری گفت: تشکیلات باید به سازندگی انسان کمک کند و نه تنها باعث سقوط وی نشود، بلکه باعث صعود انسان به درجات بالاتر معنوی و اخلاقی نیز گردد.

پرویز آژیده، رئیس سابق دانشگاه تبریز نیز با بیان اینکه نباید در حل مشکلات اقتصادی نسخه سایر کشورها در کشور اجرا شود گفت: این نگرش که اسلام خود دارای نگرش اسلامی نیست یک مسیر انحرافی است و ما باید در حل مسائل و مشکلات اقتصادی حتما به مقوله فرهنگی و اعتقادی خودمان دقت و توجه داشته باشیم.

وی در پایان از وحدت به رمز پیشرفت جامعه اسلامی یاد کرده و اساس وحدت را تبعیت از ولایت فقیه دانست.

انتهای پیام

آمار بازدید: 190 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image