ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی اجرای طرح آمایش، عین عدالت است

اجرای طرح آمایش، عین عدالت است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره اجرای طرح آمایش سرزمینی در علوم پزشکی گفت: اجرای این طرح می‌تواند به برقراری عدالت در زمینه آموزش علوم پزشکی در کشور کمک کند.


دکتر جبرئیل سراجی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه اجرای طرح آمایش سرزمینی به این معنا است که برای ایجاد یک دانشکده یا رشته به پتانسیل‌ها، نیازها و امکانات مناطق مختلف توجه شود اظهار کرد:‌ در بحث علوم پزشکی تفاوت طرح آمایش با مبحث قطب گرایی این است که قطب‌های علمی کشور در زمینه‌های علوم پزشکی درواقع مرجع علمی در یک زمینه خاص هستند که از بهترین استادان و اعضای هیئت علمی در آن زمینه بهره‌مندند.

وی ادامه داد: درواقع قطب‌های علوم پزشکی کشور در هر زمینه دارای جدیدترین نگرش‌های علمی و آخرین دستاوردها هستند درحالی‌ که منظور از طرح آمایش سرزمینی ایجاد یک رشته علوم پزشکی در یک منطقه با درنظر گرفتن پارامترهای مختلفی مانند عضو هیئت علمی و نیاز منطقه است.

سراجی درباره تاثیرات اجرای آمایش سرزمین در ارائه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند با تقسیم مناسب منابع و امکانات موجود به ارتقای اقتصاد منطقه، کشور و حل مشکلات بهداشت مردم کمک کند.

وی همچنین درباره تاثیر اجرای طرح آمایش در بهبود کیفی آموزش علوم پزشکی تصریح کرد: اگر برای ایجاد یک رشته یا دانشکده ساختمان و تجهیزات اختصاص داده شود ولی در نهایت نیروی هیئت علمی مورد نیاز جذب نشود و یا به عکس با انتقال و جذب هیئت علمی سرمایه‌گذاری کافی برای ایجاد یک دانشکده انجام نشود سرمایه مالی و علمی کشور از بین می‌رود و این در حالیست که اجرای طرح آمایش به بهره‌برداری بهینه از سرمایه‌های علمی و مالی کمک می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه اجرای طرح آمایش سرزمین قدرت بهره‌برداری از شرایط و امکانات را بالا می‌برد و این امر به گسترش عدالت آموزشی علوم پزشکی کمک می‌کند افزود: اجرای طرح آمایش سرزمین عین عدالت است زیرا منجر به تربیت نیروی انسانی دانشمند می‌شود درعین حال عدم استفاده بهینه از منابع و امکانات خروجی علمی کمتری را دربرخواهد داشت.

وی درباره زمینه‌های اجرای طرح آمایش سرزمین نیز اظهار کرد: اجرای این طرح علاوه بر تصمیم‌گیری مناسب در زمینه ایجاد دانشکده و رشته علوم پزشکی خاص هر منطقه به تصمیم‌گیری برای جابجایی و انتقال برخی دانشکده‌ها بیانجامد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 110 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image