ارتباط مستقیم با 30593 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه توسعه کشور در گرو توسعه علمی

توسعه کشور در گرو توسعه علمی

رئیس دانشگاه تبریز اظهار کرد: معماری غربی که پیوندی با هویت و تاریخ ما ندارد، در حال گسترش است، شاید برخی فکر می کنند که مشکل ما در معماری مدرنیته و یا سنتی است؛ اما بنا به نظریۀ صاحبنظران مشکل از آنها نیست بلکه مشکل در تلفیق این دو با هم است.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در آیین آغاز به کار چهارمین همایش "روز معمار" در دانشگاه تبریز، توسعۀ کشور را در گرو توسعۀ علمی دانست و گفت: وقتی توسعۀ علمی همه جانبه و در تمامی سطوح انجام گیرد، کشور در مسیر ترقی و پیشرفت به راه خود ادامه خواهد داد و در این راستا انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌ها، نهادهای درون زایی هستند که در راستای تعمیق، تعمیم و تعالی دانش، نقشی اساسی دارند.

پور محمدی افزود: معماری یکی از فلسفی ترین و عینی ترین رشته‌های هنری است که قدمت این هنر ارزشمند در ایران به 6 هزار سال می رسد و بناهای بسیار زیبا و بی نظیر موجود در کشورمان گواه این امر است، اما با وجود این پیشینه پرافتخار، امروزه معماری وضعیت خوبی در کشور ندارد و در چند دهۀ اخیر به جز موارد انگشت شمار، بناهای باشکوهی در ایران ساخته نشده است.

وی افزود: معماری غربی که پیوندی با هویت و تاریخ ما ندارد، در حال گسترش است. شاید برخی فکر می‌کنند که مشکل ما در معماری مدرنیته و یا سنتی است؛ اما بنا به نظریۀ صاحبنظران مشکل از آنها نیست، بلکه مشکل در تلفیق این دو با هم است.

رئیس دانشگاه تبریز همچنین کار بزرگان معماری را در این دوره سخت برشمرد و افزود: ما برای صیانت از معماری ارزشمند ایرانی- اسلامی، ابتدا باید فرهنگ خود را بشناسیم و از ورود الگوهای غربی جلوگیری کنیم، زیرا به قول دورانتریال، ایران مهد هنر و معماری بوده و شایسته است در این زمینه الگو باشد.

بر اساس این گزارش، همزمان با سالروز بزرگداشت شیخ بهایی، همایش روز معمار با حضور اساتید ایرانی از دانشگاه‌های توکیو – برکلی و دانشگاه‌های ایران در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.

آمار بازدید: 257 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image