ارتباط مستقیم با 30455 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی جزئیات تغییرات آزمون دستیاری در سال آینده

جزئیات تغییرات آزمون دستیاری در سال آینده

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون تخصصی دستیاری، از تغییرات در نحوه برگزاری این آزمون برای سال آینده خبر داد.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر ضیایی در حاشیه بازدید از آزمون فوق تخصصی دستیاری و در جمع خبرنگاران گفت: چهل و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی رشته‌های بالینی پزشکی در روز پنج شنبه 11 اردیبهشت ماه به طور همزمان در 20 دانشگاه و 19 شهر در کشور برگزار می‌َود.

وی افزود: حدود 16 هزار نفر در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد 7800 نفر داوطلبان مرد هستند.

وی با بیان اینکه در 27 رشته تخصصی بالینی پذیرش دستیار خواهیم داشت، اظهار کرد: این آزمون یکی از حساس‌ترین آزمون‌های کشور بر حسب سطح شرکت کنندگان و سطح رقابت بین آنهاست به همین جهت با توجه به تجربیاتی که از قبل وجود دارد تمامی تمهیدات را برای برگزاری این آزمون چه از نظر کیفیت علمی و چه از نظر امنیت اندیشیده‌ایم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه از همکاری و تجربیات سازمان سنجش نیز برای امنیت آزمون استفاده کردیم تصریح کرد: به داوطلبان اطمینان می‌دهیم تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون در امنیت کامل اندیشیده شده است.

ضیایی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش این آزمون در سال جاری حدود 2200 نفر است، گفت: با توجه به اینکه ظرفیت‌ها در سال‌های گذشته به طور غیر معمول زیاد شده بود فعلا ظرفیت‌ها را افزایش نداده‌ایم چرا که ما متعهد هستیم که کیفیت خود را نیز حفظ کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه آزمون سال جاری دستیاری تغییراتی را نسبت به سال گذشته نخواهد داشت، اظهار کرد: تغییراتی را برای آزمون سال آینده در دست داریم تا بتوانیم کیفیت را در نحوه انتخاب افزایش دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان آنکه ما اگر بتوانیم فقط از آزمون کتبی استفاده نکنیم پذیرش بهتری خواهیم داشت درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای تغییرات در آزمون تخصصی دستیاری سال آینده نیز اظهار کرد: قصد داریم بر اساس رشته ضریب‌ها را تغییر دهیم از سوی دیگر ظرفیت و سابقه تحصیلی داوطلبان را در نتیجه آزمون دخالت دهیم.

ضیایی با اشاره به افزودن مصاحبه به آزمون سال آینده دستیاری تخصصی تصریح کرد: البته این تغییرات خیلی شدید نخواهد بود و نمی‌خواهیم به یکباره از آزمون کتبی جدا شویم. بلکه این تغییرات در طی چند سال انجام خواهد شد که اولین تغییرات آن از سال آینده اعمال می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون تخصصی دستیاری سال جاری تا 72 ساعت پس از برگزاری آزمون، خاطر نشان کرد:‌ داوطلبان فرصت دارند پس از اعلام نتایج اولیه با توجه به کلید آزمون اعتراضات خود را منتقل کنند که در نهایت نتایج نهایی آزمون تا پایان خردادماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

آمار بازدید: 194 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image