ارتباط مستقیم با 30567 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه احترام متقابل به دانشجو از خطوط قرمز این دانشگاه است

احترام متقابل به دانشجو از خطوط قرمز این دانشگاه است

رییس دانشگاه بجنورد گفت: حفظ کرامت انسانی، جایگاه و احترام متقابل به دانشجو از خطوط قرمز در این دانشگاه محسوب می‌شود.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان شمالی، علی اکبرمحقر در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان این دانشگاه اظهارکرد: با توجه به اینکه مطالبه محور بودن دانشجو، به عنوان یک اصل سبب تمایز بین دانشجو و دانشگاه از سایرین است. بنابراین حفظ جایگاه، احترام و پاسخگویی به دانشجو باید در همه سطوح و لایحه‌های مدیریتی پیگیری شود.

وی ادامه داد: ایجاد فضایی برای بیان مشکلات دانشجویان و دغدغه‌های آنان با حفظ احترام متقابل نیاز به بودجه، امکانات و زیر ساخت‌ها ندارد به همین دلیل باید شان و منزلت دانشجو در دانشگاه از سوی مسئولین مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

محقر با اشاره به جوان بودن دانشگاه بجنورد در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها عنوان کرد: به همین دلیل کمبود و کاستی‌های این دانشگاه برجسته‌تر جلوه می‌کند که باید با تعامل و درک تمام مشکلات، به سوی رشد و بالندگی دانشگاه حرکت کنیم.

وی با ذکر این که دانشجو اهل حساب و کتاب و اقتصاد بوده و قطعا محدودیت‌ها را درک می‌کند یادآور شد: با توجه به این که پاسخ گویی به دانشجو باید به عنوان سرلوحه امور قرار گیرد در کنار آن نیز فرصتی برای بیان و عرضه دیدگاه‌های آنان وجود داشته باشد.

محقر با بیان این که در کنار تربیت نیروی متعهد و متخصص برای جامعه و دستگاه‌های اجرایی در دانشگاه باید کارکرد جامعه پذیری سیاسی دانشجو نیز مورد توجه قرار گیرد خاطر نشان کرد: بنابراین باید کانونهای اجتماعی دانشگاه تقویت شوند و زمینه فعالیت مجدد کانونهای نیمه فعال فراهم شود.

وی با اشاره به این که باید تشکلهای فرهنگی، علمی و انجمن‌های اسلامی در دانشگاه مجال فعالیت داشته باشند افزود: با حفظ مقررات و قوانین باید تمایزی بین دبیرستان و دانشگاه وجود داشته باشد.

رییس دانشگاه بجنورد گفت: در راستای تربیت دانشجوی قانون مدار و قانون محور از برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی با رعایت تمام جوانب قانونی حمایت می‌شود.

محقر در خصوص حضور نماینده تشکل‌ها در شورای فرهنگ عمومی دانشگاه ادامه داد: براساس قوانین باید هنگام برگزاری جلسات شورای فرهنگی دانشگاه، نماینده تشکل‌ها و انجمن‌های علمی حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر ایجاد فضای فکری آزاد و با نشاط در دانشگاه عنوان کرد: ایجاد نشاط در دانشگاه به خود دانشجو باز می‌گردد بنابراین دانشجویان در دانشگاه تشکل راه‌اندازی و آن را ثبت کنند و در کنار آن همه سطوح و لایه‌های مدیریتی از دانشجویان حمایت می‌کنند.

محقر با اشاره به استفاده از اساتید جوان در این دانشگاه یادآور شد: استفاده از این اساتید نه تنها ضعف نیست بلکه به عنوان یک ظرفیت و نقطه قوت محسوب می‌شود.

وی با ذکر این که این اساتید جوان دارای پتانسیل‌های علمی با ایده‌های نو هستند ادامه داد: روند علمی اساتید توسط کمیته هیات علمی ارزشیابی می‌شود.

محقر با بیان این که فرایند جذب اساتید در رشته ‌ای مورد نیاز با روزمه علمی به دانشگاه‌ها و سپس وزارت علوم ارسال می شود گفت: با توجه به فعالیت 100 عضو هیات علمی در این دانشگاه، 100 نفر دیگر نیز بورسیه این دانشگاه هستند که از مهر ماه سال جاری تعدادی از آنان فعالیت خود را در دانشگاه آغاز می‌کنند.

وی در خصوص مشکل اینترنت در دانشگاه و خوابگاه دانشجویی گفت: برررسی افزایش پهنای باند اینترنت و جلوگیری از قطعی آن پیگیری می‌شود.

محقر با اشاره به بحث حجاب و رعایت آن در دانشگاه عنوان کرد: رعایت حجاب در دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم است و این در حالیست که دانشگاه بجنورد در رعایت شئونات مذهبی در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها بهترین مرکز بوده است.

وی با بیان این که نباید علیه این دانشگاه تبلیغات مسموم وجود داشته باشد خاطر نشان کرد: با توجه به این که برای رسیدن به حد مطلوب در این حوزه هنوز فاصله وجود دارد اما باید تنوع را نیز در جامعه قبول کرد.

محقر با ذکر این که همه دانشجویان شرکت کننده در این جلسه هم در حین بیان و هم پس از آن آزادی کامل دارند افزود: حراست به عنوان قسمتی از یک مجموعه وظایفی را در آن سازمان بر عهده دارد و این قسمت باید با روش درست و اصولی به انجام وظایف خود بپردازد و هرگونه تفتیش و بازرسی پذیرفته نیست.

رییس دانشگاه بجنورد تاکید کرد: به منظور بیان مشکلات دانشجویان یک سیستم پیشنهاد و انتقادات در دانشگاه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به وجود محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای در دانشگاه عنوان کرد: همه خواسته‌ها و مشکلات دانشجویان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، آموزشی با بررسی دقیق با مسئولان مربوطه با مدیریت و اولویت پیگیری و حل خواهد شد.

محقر در ارتباط با برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی دانشگاه یادآور شد: با توجه به وجود منابع مالی محدود استفاده از ظرفیت‌های اسپانسرها، خلاقیت و ایده دانشجویان در برگزاری این برنامه‌ها موثر است.

به گزارش ایسنا، دبیر انجمن‌های علمی، تشکل‌های فرهنگی و صنفی و انجمن‌های اسلامی و تعداد کثیری از دانشجویان در این جلسه به بیان مشکلات خود از جمله ایجاد فضای باز سیاسی، امکان وجود اظهار نظر همه جریانها در دانشگاه، ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی، عدم احترام متقابل بین کارکنان و دانشجوها، ایجاد تثبیت دانشجویی و دانشگاهی، ایجاد اردوهای علمی در کنار دروس تئوری،

اینترنت دانشگاه و خوابگاه، کمبود اساتید در رشته‌های مختلف، نامه نگاری‌های فراوان برای برگزاری برنامه‌ها، ایجاد فرهنگ حجاب در دانشگاه، عدم وجود فضا برای انجمن‌های علمی، عدم وجود اعتماد متقابل، عدم به روز بودن کتابخانه در خصوص مجلات تخصصی، نیاز به ورکشاب برای رشته‌های هنری، دم تفکیک جنسی در بازدیدها، هسته‌های پژوهش محور، عدم حضور دانشگاه بجنورد در عرصه‌های مختلف استان، تاسیس شرکت دانش بنیان، تحقق سند علمی، احیاء دفتر ارتباط با صنعت، نبود خوابگاه‌های مناسب، حراست دانشگاه و دانشجوی ستاره دار، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف پرداختند.

انتهای پیام

آمار بازدید: 164 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image