ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار مقاومت صنعتگران برای حضور کارآموزان در واحدهای صنعتی از موانع پیش روی پژوهش

مقاومت صنعتگران برای حضور کارآموزان در واحدهای صنعتی از موانع پیش روی پژوهش

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: 32 هزار دانشجو در 75 رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه لرستان، محمدرضا جعفری در جمع خبرنگاران اظهارکرد: دانشگاه پیام نور لرستان با 9 مرکز و واحد دانشگاهی دارای نزدیک به 32 هزار دانشجو است.

وی با بیان اینکه این دانشجویان در 75 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند، افزود: همچنین این دانشگاه دارای 120 عضو هیئت علمی است.

جعفری با تشریح برخی موانع پیش روی پژوهش در استان اضافه کرد: یکی از این موانع به عدم وجود ارتباط و اعتماد متقابل میان صنعتگران و دانشگاهیان برمی‎گردد.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور لرستان بر اساس ارزیابی صورت گرفته از سوی سازمان مرکزی در سال 1392 به عنوان یکی از 10 استان برتر کشور معرفی شد و این موفقیت حکایت از قابلیت‎های مناسب دانشگاه پیام نور لرستان دارد، ادامه داد: صنعتگران بر روی استفاده از روش‎های منسوخ و ناکارآمد اصرار دارند، متاسفانه در پروژه‎های عمرانی نیز شاهد هستیم که کمتر از تکنولوژی روز استفاده می‎شود.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان با بیان اینکه در عمده موارد اجازه بازدید و عارضه‎یابی به دانشگاهیان از سوی صنایع داده نمی‎شود، یادآور شد: همچنین شاهد مقاومت صنعتگران در زمینه حضور کارآموزان در واحدهای صنعتی نیز هستیم.

جعفری خواستار تشکیل اتاق فکر صنعتگران و دانشگاهیان در استان شد و بیان کرد: استفاده از دانش اعضای هیئت علمی در دانشگاه‎های لرستان ظرفیتی مهم برای آشتی میان صنعت و دانشگاه محسوب می‎شود که باید در این راستا جلسات مشترکی نیز برگزار شود.

وی بر ضرورت ایجاد مراکز مشاوره و کارآفرینی تاکید کرد و افزود: همچنین معرفی تجربیات کارآفرینان، مستندسازی این تجربیات و انتشار آنها از دیگر راهکارهایی است که در حوزه پژوهش باید دنبال شود.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان خواستار ایجاد بازارچه‌های کارآفرینی در استان شد و گفت: همچنین ارائه مشاوره‎های اقتصادی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان باید در دستور کار قرار گیرد.

جعفری ادامه داد: یکی از مواردی که موجب شکست برخی واحدهای تولیدی استان شده است ناآشنایی با اصول فروش و بازاریابی است که باید در این زمینه مشاوره‎های لازم به آنها ارائه شود.

آمار بازدید: 183 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image