ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تیم دیپلماسی فضای نقد را برای نخبگان و اساتید فراهم کند

تیم دیپلماسی فضای نقد را برای نخبگان و اساتید فراهم کند

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران گفت: امروز با دوگانه وجهه دولت و منافع ملی روبه‌رو هستیم و اینکه ما به دلیل حفظ وجهه دولت اجازه نقد توافقنامه ژنو را نداشته باشیم به نوعی قربانی کردن منافع ملی محسوب می‌شود.


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، علیرضا مهری مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران با حضور در میزگرد «بررسی ابعاد مختلف توافقنامه ژنو و مذاکرات جامع»‌ که با حضور چهار تن از نمایندگان نامه 12هزارنفری نخبگان به رئیس صدا و سیما در خبرگزاری فارس، برگزار شد با اعلام این خبر که جمعی از طلاب و دانشجویان پیرو فضایی که در صداوسیما ایجاد شده به آقای ضرغامی نامه نوشته‌اند تصریح کرد: طلاب و دانشجویان نسبت به مذاکرات ژنو حساس شده‌اند.

* فضای صداوسیما درباره مذاکرات یک‌سویه است

وی همچنین به نامه نمایندگان مجلس به ضرغامی در مورد توافقنامه ژنو اشاره کرد و اظهار داشت: فضایی که در صداوسیما هم‌اینک وجود دارد فضایی یک‌سویه است و تیم مذاکره‌کننده در برنامه‌های مختلف حاضر می‌شوند اما منتقدان حق حضور در صداوسیما را ندارند بنابراین بحث کاملا یکطرفه و تزئینی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه نگرانی جدی در مورد آینده هسته‌ای بین نخبگان وجود دارد اظهار کرد: وقتی متن توافقنامه ژنو منتشر می‌شود ضعف‌های بسیاری در متن آن به چشم می‌خورد اما بحث این است که ما این نگرانی را از جامعه نخبگان دانشجویی و طلاب به تصویر بکشیم.

مهری با بیان اینکه نامه جمعی از طلاب و دانشجویان به رئیس سازمان صداوسیما 12 هزار امضا دارد تصریح کرد: 7 هزار نفر از دانشجویان و 5 هزار نفر از طلاب این نامه را امضا کرده‌اند که 3 هزار نفر از دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد، 500 نفر در مقطع دکترا و مابقی نیز در مقاطع پایین‌تر هستند اما از حوزویان نیز 2 هزار نفر از امضاکنندگان در مقطع اساتید سطوح عالی حوزوی یعنی 3 هزار نفر دیگر نیز در مقطع طلاب سطح یک و دو بوده‌اند.

وی اضافه کرد: ما هدفگذاری کرده‌ایم تا واقعیت دیدگاه نخبگان و اساتید نسبت به صداوسیما را انعکاس دهیم.

مهری در پاسخ به این پرسش که آیا آقای ضرغامی به این نامه پاسخ داده است یا خیر تصریح کرد: خیر ما به طور مستقیم پیگیری نکرده‌ایم که این نامه به دست خود آقای ضرغامی برسد.

*سیاست ما تضعیف دولت نیست

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه سیاست ما تضعیف دولت نیست خاطرنشان کرد: امروز توافقنامه‌ای با غرب در حال شکل‌گیری است که قرار است در بلندمدت اجرا شود بنابراین در این صورت دوگانه وجهه دولت و منافع ملی مطرح است و اینکه به دلیل حفظ وجهه دولت اجازه نقد نداشته باشیم نوعی صرف‌نظر کردن از منافع ملی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه توافقات ژنو مرحله به مرحله است یک اتفاق خوب به شمار می‌رود چراکه ما فرصت داریم که در هر مرحله متن توافقات را بررسی کنیم که چه کاری صورت بگیرد بهتر است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران تاکید کرد: اینکه ما منتظر بمانیم تا گام نهایی بسته شود و بعد منتقدان اجازه حضور در صداوسیما داشته باشند یک کار سیاسی است چراکه اگر تیم دیپلماسی به دنبال نقد نخبگان و اساتید از خود است بهتر است این فضا را فراهم کند.

آمار بازدید: 167 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image