ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ضعف پردیس ارس دانشگاه تهران در جذب دانشجوی خارجی محسوس است

ضعف پردیس ارس دانشگاه تهران در جذب دانشجوی خارجی محسوس است

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و سرپرست دانشگاه تهران دستاوردهای پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران را خوب ولی ناکافی خواند و گفت: ضعف این دانشگاه در جذب دانشجوی خارجی محسوس است و تا کنون به دلایل فنی امکان پذیرش دانشجوی خارجی دراین پردیس فراهم نشده که امیدواریم در آینده نزدیک این هدف نیز تحقق یابد.


به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه آذربایجان شرقی، محمد حسین امید درآیین تودیع و معارفه سرپرستان قدیم و جدید پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران اظهار کرد: به زودی کار پذیرش دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران شروع خواهد شد.

وی گفت: در حال فراهم کردن زمینه‌های تحصیل متقاضیان خارجی تحصیل در پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران هستیم و امیدواریم درآینده نزدیک این امکان فراهم شود.

امید اظهار کرد: مشارکت بخش خصوصی و همچنین احساس مسئولیت منطقه آزاد ارس در فراهم کردن بسترهای لازم برای پذیرش دانشجویان خارجی تحقق این امکان را تسریع خواهد کرد، ولی مسئولان دانشگاه تهران مصصم هستند در هر شرایطی بستر تحصیل دانشجویان خارجی در پردیس ارس این دانشگاه را فراهم کنند.

وی که پیش از این سرپرست پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران بود، از برخی کارشکنی‌های منطقه آزاد ارس در عمل به تعهدات خود انتقاد و درعین حال ابراز امیدواری کرد که تیم مدیریتی جدید این منطقه آزاد در جبران همه کوتاهی‌های گذشته همکاری شایسته‌ای با دانشگاه تهران داشته باشد.

امید با بیان اینکه پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران آمادگی توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه انجام پروژه‌های پژوهشی این منطقه آزاد و همچنین راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی مورد نیاز منطقه را دارد، گفت: توسعه پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران و زمینه سازی برای نقش آفرینی بیشتر این دانشگاه در توسعه جلفا و منطقه آزاد ارس، حمایت بیش از گذشته مردم و مسئولان منطقه را می طلبد.

معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: وزارت علوم و دانشگاه تهران به منظور توسعه پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران هرآن چه در توان داشته باشد، انجام می دهد و از هیچ گونه حمایتی در این مسیر دریغ نخواهد کرد.

امید عملکرد پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران را در بومی گزینی دانشجویان، بسیار موفق ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون 70 درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در این پردیس، بومی استان‌های آذری نشین کشور شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بوده و 10 درصد دانشجویان هم از ساکنان شهرستان‌های مرزی جلفا و مرند هستند.

وی اضافه کرد: این پردیس، پیشگام کیفی سازی آموزش‌های دانشجویان بوده و در طول سه سال گذشته سعی کرده از تمام ظرفیت و پتانسیل دانشگاه تهران برای حفظ تراز کیفی آموزش‌ها استفاده کند.

آمار بازدید: 247 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image