ارتباط مستقیم با 30544 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه انتخاب اعضای شورای منتخبین دانشگاه تهران در هفته جاری/ انتخاب نامزدهای ریاست طی یک ماه

انتخاب اعضای شورای منتخبین دانشگاه تهران در هفته جاری/ انتخاب نامزدهای ریاست طی یک ماه

سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه تشکیل شورای منتخبین برای انتخاب رییس دانشگاه طبق برنامه از پیش‌تعیین شده پیش می‌رود، گفت: اعضای شورا در هفته جاری انتخاب می‌شوند.


دکتر محمدحسین امید در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه از ابتدا قرار بود شورای منتخبین دانشگاه در هفته پایانی فروردین ماه شکل بگیرد، اظهار کرد: اطلاعات انتخاب اعضاء در هفته جاری برای دانشکده‌ها ارسال می‌شود و براساس آن اعضای شورا در این هفته انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه شورای منتخبین دانشگاه تهران ظرف یک ماه رایزنی، پیشنهادات خود را برای ریاست دانشگاه به وزارت علوم می‌دهد، تصریح کرد: بنابراین همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود و مشکل خاصی وجود ندارد.

فضاسازی‌های رسانه‌ای تاثیری در برنامه‌پیش‌بینی شده دانشگاه ندارد
سرپرست دانشگاه تهران درباره‌ برخی شنیده‌ها مبنی بر اینکه وی قصد ماندن در سمت ریاست دانشگاه تهران را دارد، گفت: اصلا اینطور نیست؛ زمانی که من آمدم نه علاقه‌ای داشتم و نه برنامه‌ای بوده است، بنابراین تصمیم اینکه چه کسی رییس دانشگاه تهران شود، با پیشنهاد شورا و تصمیم وزیر است.

امید افزود: یعنی هرکس از بین 2000 عضو هیات علمی دانشگاه تهران از سوی شورا به وزیر پیشنهاد داده شود، وزیر از بین آنها رییس را انتخاب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌کند و هرکسی پذیرفته شود، رییس دانشگاه خواهد شد.

وی با بیان اینکه شورای مشورتی دانشگاه حداقل سه نفر را به وزیر پیشنهاد می‌کند، اظهار کرد:‌ بنابراین در حال حاضر هیچ فرد خاصی نه مورد نظر من است و نه وزیر، چرا که معلوم نیست این شورا قرار است چه کسی را انتخاب کند.

امید خاطرنشان کرد: فضاسازی‌های رسانه‌ای تاثیری در برنامه‌پیش‌بینی شده دانشگاه برای تشکیل شورای منتخبین جهت ارایه مشاوره به وزیر علوم در انتخاب رییس دانشگاه ندارد و کارها طبق برنامه اعلام شده قبلی و در زمان تعیین شده در حال انجام است.

مکانیزم انتخاب اعضای شورای منتخبین دانشگاه
سرپرست دانشگاه تهران درباره مکانیزم انتخاب اعضای شورای منتخبین دانشگاه، تصریح کرد: تمام 2000 عضو هیات علمی دانشگاه، نمایندگان خود را براساس سهمیه‌بندی‌هایی که شده است، انتخاب می‌کنند که با این وجود این شورا حدود 50 عضو از دانشکده‌های مختلف خواهد داشت.

امید خاطر نشان کرد:‌ یعنی هر 40 عضو هیات علمی دانشگاه، یک سهمیه در شورای منتخبین دارند و به این صورت شورا نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک می‌شود.

وی همچنین درباره چگونگی انتخاب اعضای شورا از بین اساتید، تصریح کرد:‌ با تمام اساتید مکاتبه شده و به آنها گفته می‌شود که افراد مورد نظر خود را براساس تعداد سهمیه‌ای که هر دانشکده دارد معرفی کنند و در هر دانشکده افرادی که بالاترین رای را بیاورند، اعضای شورای منتخبین دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

سرپرست دانشگاه تهران خاطرنشان کرد:‌ رای‌ها در داخل پاکت دربسته به صورت محرمانه به دبیرخانه هر دانشکده می‌رود و با حضور نماینده‌ دانشگاه پاکت‌ها باز شده و آرا شمرده می‌شود.

امید در پاسخ به سوالی درباره اینکه در دو ماه گذشته چه فعالیتی در زمینه تشکیل این شورا انجام شده است، گفت: اصل کار تشکیل شورا تدوین آیین‌نامه بود، بنابراین شورای برنامه‌ریزی دانشگاه آیین‌نامه‌ شورای منتخبین را تدوین کردند و جلساتی نیز با وزیر داشتند که در نهایت این آیین‌نامه مصوب شورای برنامه‌ریزی دانشگاه شد، چرا که این کار نمی‌توانست سلیقه‌ای باشد.

وی همچنین درباره‌ تغییرات اخیر دانشگاه نیز، اظهار کرد: تمامی افرادی که تغییر کرده‌اند یا دوره ماموریتشان به اتمام رسیده یا دو پسته بوده‌اند که مدت سرپرستی آنها در یکی از آن دو پست به اتمام رسیده بود، بنابراین تغییراتی که در دانشگاه تهران روی می‌دهد، تغییرات ضروری است که در چارچوب قوانین و به صورت عادی دنبال می‌شود.

آمار بازدید: 147 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image