ارتباط مستقیم با 30600 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه رئیس دانشگاه بوعلی سینا: آموزش عالی کشور وضعیت روشنی ندارد

رئیس دانشگاه بوعلی سینا: آموزش عالی کشور وضعیت روشنی ندارد

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: همواره باید در جمعی که جوانان حضور دارند به آنان این تذکر را داد که قدر جوانی‌تان را بدانید؛ جوانی کالای بسیار با ارزشی است که نباید ارزان فروخت.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، دکتر محمدعلی زلفی گل در مراسم جشن هسته‌ای که در سالن اجتماعات شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد گفت: باور ما باید این باشد که موجودات ذره بینی هم در جهان هستی تاثیر گذار هستند چه برسد به نقش انشان در هستی.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر جوانی را دانست افزود: هر کدام از شما جوانان با تلاش و کوشش می‌توانید در آینده یک دانشمند بزرگ، یک عالم بزرگ و یا یک ثروتمند بزرگ و تاثیرگذار در زمانه خود باشید. هر کدام از جوانان می‌توانند با تکیه بر نیرو و انگیزه جوانی در آینده مدیری کارآمد شود که این کشور به دست آنها ساخته شود و پیشرفت کند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود ادامه داد: شهادت تنها نصیب بندگان خالص و پاک خدا می‌شود، مقامی که دانشمندان بزرگ هسته‌ای ما به برخورداری از آن نائل آمدند.

زلفی گل در ادامه از فروش نفت کشور به صورت خام انتقاد و اعلام کرد: چرا ما باید کاری را انجام دهیم که اطمینان داریم به ضرر ماست؟ مگر ما خودمان علم و دانش و سرمایه لازم برای انجام کارهای پژوهشی و علمی و اجرایی را نداریم؟ مگر خود ما نمی‌توانیم مایحتاج کشور را تولید کنیم؟ چرا با سوء مدیریت برخی به دنبال هدر دادن سرمایه‌های کشور هستند؟

وی با اشاره به نقش تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا تصریح کرد: بدون تردید استفاده و بهره‌گیری از فناوری‌هایی مثل اینترنت، تلفن همراه، رسانه و... در دستیابی به پیشرفت بسیار موثر است اما، توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این فناوری‌ها باید فرهنگ استفاده از آنها را در وجود مردم خودمان نهادینه کنیم. ما باید قبل از استفاده از این تکنولوژی‌ها فرهنگ استفاده از آنها را بیاموزیم.

وی با تاکید بر لزوم بومی سازی فرهنگ غربی و وارداتی که به همراه فناوری‌های نوین وارد کشور ما می‌شود خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از این فناوری‌ها و پیشرفت‌ها در کنار فرهنگ بومی نهایت فایده را خواهد داشت. پس تاکید می‌کنم که تنها راه پیشرفت، بهره‌گیری از علم و دانش در کنار فرهنگی وطنی و بومی است.

زلفی گل در ادامه با اشاره به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های چشمگیری که دانشمندان هسته‌ای ما در طی سال‌های اخیر به دست آورده‌اند بیان کرد: در طی این سالها همه شاهد بوده‌ایم که دنیای غرب از هر فرصتی استفاده کرده است تا جلوی این پیشرفت‌های سریع علمی را بگیرد.

به اعتقاد زلفی‌گل، جدی‌ترین مشکل کشور ما در حال حاضر مشکلات مدیریتی است. ما باید یاد بگیریم که با دنیا تعامل داشته باشیم. اگر بخواهیم به سمت رشد و پیشرفت حرکت کنیم قوانین و مقررات ما باید بازبینی شده و تغییر کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان در خاتمه با تاکید بر روشن نبودن وضعیت آموزش عالی در کشور افزود: در حال حاضر نیاز به یک بازبینی و قانونگذاری مدیریتی داریم و انتظار آن می‌رود که شما جوانان تلاش کنید که در آینده تبدیل به یک مدیر خوب، استاد خوب، ثروتمند خوب و تلاشگر و کارآفرین خوب شوید و آینده این کشور را بسازید. این کشور باید در آینده به دست جوانان اداره شود.

آمار بازدید: 273 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image