ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آغاز هفتمین نشست دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های کشور

آغاز هفتمین نشست دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های کشور

هفتمین نشست آموزشی دبیران شورای هماهنگی انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به مدت سه روز در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز ظهر امروز در آیین افتتاح و آغاز به کار این نشست ضمن معرفی اجمالی دانشگاه تبریز با بیان اینکه، در گذشته، دنیا به سه بخش جهان اول، دوم و سوم تقسیم می‌شد، اما امروزه این تقسیم‌بندی تغییر کرده و در دنیای کنونی ما با چهار دنیا، دنیای دانشور، دنیای تکنولوژی محور، دنیای سرمایه محور و دنیای نیروی کار محور روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: در همین زمینه نقش دانشگاه‌ها هم تغییر کرده است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های نسل اول، دانشگاه علم بودند، دانشگاه‌های نسل دوم دانشگاه پژوهش، دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه تولید علم؛ اما نسل دانشگاه‌های چهارم، دانشگاه کارآفرین هستند که نقش تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی در این مسئله بسیار کاربردی و راهگشاست.

پورمحمدی با اشاره به نحوه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: فعالیت این انجمن‌ها باید گسترده‌تر از این اینها و برای توسعه علم و فناوری با توجه به نیاز کشور صورت گیرد و همچنین فعالیت‌ها محدود به دوره دانشگاهی نباشد.

به گفته وی، در دنیای امروز دو اتفاق مهم در حال رخ دادن است، یکی جهانی شدن و دیگری تغییر در همه زمینه‌ها، اما تغییر در علم بسیار سریع اتفاق می‌افتد، بنابراین برای جهانی شدن و عقب نماندن از قافله پیشرفت، باید در عرصه علم تلاش زیادی بکنیم.

رئیس دانشگاه تبریز در پایان متذکر شد: باید از ته دل به توسعه همه جانبه کشورمان در عرصه‌های مختلف ایمان بیاوریم و در این زمینه توسعه فقط یک راه دارد که آن هم توسعه علمی است و مرکز آن دانشگاه است، پس باید برای رسیدن به توسعه علمی، دانشگاه‌ها باید تلاش خودشان را مضاعف کنند.

آمار بازدید: 190 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image