ارتباط مستقیم با 30601 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار سرگردانی زائران دانشگاهی اردبیل در فرودگاه

سرگردانی زائران دانشگاهی اردبیل در فرودگاه

سریال تاخیر پروازها و سرگردانی زائران این بار گریبان دانشجویان دانشگاه‌های اردبیل را گرفت تا بیش از 10 ساعت در فرودگاه تبریز معطل باشند.


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دانشگاهیان استان اردبیل که برای عزیمت به خانه خدا از طریق فرودگاه تبریز قرار بود شب گذشته اعزام شوند، با 10 ساعت معطلی صبح امروز به این سفر معنوی اعزام شدند.

کاروان دانشگاهیان استان اردبیل که قرار بود از طریق ایستگاه پروازی تبریز به شماره 5030 به جده اعزام شوند، به دلیل نقص فنی هواپیما با 10 ساعت تاخیر و سرگردانی در فرودگاه تبریز روبه‌رو شدند.

زائران اردبیلی کاروان شماره 50011 که از ساعت 8 شب گذشته در فرودگاه تبریز حاضر شده بودند، پس از انجام تشریفات اولیه به مدت سه ساعت در سالن ترانزیت حجاج منتظر پرواز بودند، اما تاخیر به وجود آمده همه آنها را سرگردان کرد.

زائران که متشکل از دانشجویان و اساتید دانشگاهی و خانواده‌های آنها بودند، سر موعد مقرر و ساعت 11 در هواپیمای 480 نفری هواپیمایی ماهان حضور یافته و آماده عزیمت شدند، اما پس از گذشت دو ساعت و در حالی که مدام بهانه‌های مختلفی از سوی عوامل هواپیمایی مطرح می‌شد، سرانجام خلبان رسماً ایراد فنی در سیستم ترمز هواپیما را اعلام کرد و گفت این ایراد برطرف نشده است و به دنبال آن زائران مجدداً به سالن ترانزیت بازگردانده شدند.

این موضوع در حالی اتفاق افتاد که دانشگاهیان اردبیلی به همراه سایر کاروان‌ها از تبریز، ارومیه و زنجان از ساعت 2 تا 8 صبح به روی نیمکت‌های فلزی، نمازخانه و حتی کف سالن به استراحت پرداختند، اما برخی‌ها تا صبح چشم روی هم نگذاشتند.

هر چند عوامل فرودگاه با فراهم آوردن موکت برخی نقاط سالن را مفروش کردند، اما مسئولان حج و زیارت و هواپیمایی ماهان حاضر به پاسخگویی نشدند و تنها به عذرخواهی خلبان اکتفا شد.

از تبریز خبر می‌رسد در صورتی که قطعه مورد نظر به موقع از تهران ارسال نشود یا هواپیمای جایگزین با ظرفیت 480 نفر اعزام نشود، احتمال لغو پرواز وجود دارد.

زائران اردبیلی در حالی به امید حضور در مدینه منوره و مکه راهی تبریز شده‌اند که یک روز از دوره سفر 10 روزه خود را در سالن ترانزیت فرودگاه بین‌المللی تبریز سپری کردند.

تلاش مدیران کاروان نیز نتیجه‌ای نداده و فقط با پیگیری مدیر کاروان اردبیل کف سالن با موکت مفروش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آخرین خبرها حکایت از آن دارد که با ارسال قطعه‌‌ نقص فنی یافته هواپیما از تهران و نصب آن، زائران ساعت 9 صبح برای سوار شدن به هواپیما فراخوانده شده‌اند.

آمار بازدید: 115 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image