ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش راه‌اندازی 3 گروه پژوهشی آینده‌‌‌‌‌‌‌پژوهی در دانشگاه امام خمینی قزوین

راه‌اندازی 3 گروه پژوهشی آینده‌‌‌‌‌‌‌پژوهی در دانشگاه امام خمینی قزوین

سرپرست پژوهشکده آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: طبق مصوبه قطعی از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با راه‌اندازی سه گروه پژوهشی آینده‌‌‌‌‌‌‌پژوهی در دانشگاه موافقت به عمل آمد.


به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین، محمدرحیم عیوضی اظهار داشت: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین موفق به اخذ راه‌اندازی سه گروه پژوهشی آینده‌نگاری، آینده‌پژوهی فرهنگی ـ اجتماعی، آینده پژوهشی جهان اسلام و روابط بین‌الملل از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

وی افزود: کسب مجوز قطعی راه‌اندازی گروه پژوهشی آینده‌نگاری به عنوان یکی از موفقیت‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و پژوهشکده آینده‌پژوهی محسوب می‌شود.

سرپرست پژوهشکده آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین ادامه داد: این گروه پژوهشی شامل مفاهیم وسیعی از آینده‌نگاری فناوری، آینده‌نگاری فرهنگی و آینده‌نگاری دینی حتی در حوزه روابط بین‌الملل است که تصویب این گروه‌های پژوهشی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) دانشگاه را وارد عرصه نوینی از فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف پژوهشی و آموزشی می‌کند.

عیوضی بیان کرد: گروه پژوهشی آینده‌نگاری تلاشی است نظام‌مند برای نگاه به آینده بلندمدت در حوزه‌های دانش، فناوری، اقتصاد، ‌فرهنگ، ارزش‌های دینی، روابط بین‌الملل و جامعه به منظور شناسایی فناوری‌های نوظهور و شناسایی بخش‌هایی که سرمایه‌گذاری در آنها برای کشور اثربخشی بیشتری دارد، هدف گروه پژوهشی آینده‌نگاری ایجاد آمادگی در آینده برای به‌کار بردن منابع موجود به بهترین وجه ممکن و در راستای ارزش‌هاست.

وی افزود: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به عنوان نخستین دانشگاه پیشتاز در کشور در عرصه‌ آموزش و پژوهش در زمینه آینده‌پژوهی برای نخستین بار رشته‌ آینده‌پژوهی را در مقطع دکتری راه‌اندازی کرد و شکل‌گیری پژوهشکده آینده‌پژوهی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در کنار بخش آموزشی آینده‌پژوهی گامی دیگر در راستای گسترش این دانش در کشور است که افزون بر آموزش، مسیر پژوهش را در زمینه آینده‌پژوهی در دیگر دانشگاه‌‌های کشور هموار می‌سازد.

سرپرست پژوهشکده آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین تصریح کرد: پژوهشکده آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز ملی در افق 1404، مصمم است به یک مرکز شاخص در حوزه آینده پژوهی در سطح کشور و منطقه تبدیل شود و با به‌کارگیری روش‌های مناسب، تفکر آینده‌سازی را در امور راهبردی، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی بر پایه ارزش‌های اسلامی ـ ایرانی نهادینه سازد.

عیوضی گفت: پژوهشکده آینده‌پژوهی با هدف توسعه علم و فناوری و بومی‌سازی آینده‌پژوهی با کارگیری این دانش به تصمیم‌سازی در کنار ایده‌آوری پرداخته و علاوه بر نظریه‌پردازی، تحلیل‌گری و ارائه راه‌حل‌ها وظیفه شکل بخشیدن به دیدگاه‌ها با رویکرد ایران اسلامی را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: مشارکت در مباحث سیاست پژوهشی و آینده پژوهشی با توجه به نقشه جامع علمی کشور و سند چشم‌انداز 20 ساله؛ اجرای طرح‌های پژوهشی بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای به منظور تحقق اهداف مرکز؛ ارائه خدمات مشاوره علمی، فنی و مدیریتی در زمینه آینده‌پژوهی از جمله وظایف کلیدی این پژوهشکده است.

سرپرست پژوهشکده آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین بهره‌برداری بهینه از مشارکت اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی در روند حل مسائل ملی و سیاست پژوهشی کشور و مباحث ملی توسعه و جلب مشارکت نخبگان کشور در تدوین راهبرد ارائه و الگوها و ایده‌های نو، خلاق و فناور به متقاضیان ذی‌ربط را از جمله وظایف کلیدی این پژوهشکده عنوان کرد.

آمار بازدید: 307 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image