ارتباط مستقیم با 30549 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه "شاهگوش" مشکلات ارزی دانشجویان بورسیه را بررسی کرد/ دردسرهای یک تحقیق علمی

"شاهگوش" مشکلات ارزی دانشجویان بورسیه را بررسی کرد/ دردسرهای یک تحقیق علمی


ادامه انتصابات جدید در دانشگاههای کشور توسط فرجی دانا، تازه ترین سناریوی تفحص از دانشگاه آزاد، کشمکشها بر سر یک تحقیق علمی، تصمیمات جدید دانشگاه تهران برای تعیین رئیسش و چند خبر دیگر، دومین هفته کاری و آموزشی در آموزش عالی کشور را تشکیل داد.

ادامه تغییرات فرجی دانا در دانشگاههای کشور

رضا فرجی دانا در هفته ای که گذشت باز هم در ادامه تغییرات گسترده اش در دانشگاههای کشور اقدام به تغییر برخی دیگر از روسا کرد. با این حال هنوز هم برخی دانشگاههای کشور با رئیسی که از کامران دانشجو حکم دریافت کرده اند در حال فعالیت هستند که به نظر می رسند این اشخاص هم به زودی با احکام فرجی دانا از ریاست خداحافظی می کنند.

سناریوی جدید تفحص از دانشگاه آزاد

بعد از گذشت دو سال از تصویب طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در مجلس شورای اسلامی، این روزها کمیسیون آموزش در حال بررسی ماحصل بررسیهای دوساله تیم تفحص کننده است. کمیسیون آموزش در هفته ای که گذشت هر دو جلسه خود را به بررسی بخش مقدماتی این گزارش چندصد صفحه ای اختصاص داد.

هفته آینده هم سه رئیس جنجالی این دانشگاه به کمیسیون آموزش می روند.

"شاهگوش" مشکلات ارزی دانشجویان را بررسی کرد

قسمت پانزدهم سریال " شاهگوش" ساخته داوود میرباقری، به بررسی مشکلات ارزی دانشجویان بورسیه پرداخته است. در این قسمت از سریال امین زندگانی بازیگر تلویزیون در نقش مجری یک برنامه پرمخاطب به همراه مهمان برنامه این مسائل را بررسی می کنند.

وی در این سریال به بررسی "طرح ساماندهی آسیبهای رسیده به دانشجویان خارج از کشور به دلیل نوسانات قیمت ارز" می پردازد و تاکید می کند که " حق دانشجوی بورسیه ایرانی شستشوی توالت ها و دستشویی های رستورانهای خارج از کشور نیست".

مجری در این برنامه می گوید که "دانشجویان ما با این مشکلات ارزی فارغ التحصیل می شوند و بر می گردند به مملکت وام ازدواج خیلی خوب می گیرند و از این مسکنها به آنها می دهند". در نهایت هم از مهمان برنامه می پرسد که " این معضل واقعاً قرار است کی حل شود، یک عده جوان از این مملکت می روند آن ور آب، غم دوری از خانواده، قربت، دوری از وطن و دوست و آشنا را به جان می خرند، شب و روزشان را وقف کسب علم و دانش می کنند برای اینکه آینده علمی مملکتشان را بسازند".

تازه ترین تصمیمات برای انتخاب رئیس دانشگاه تهران

در هفته ای که گذشت باز هم اخباری از دانشگاه تهران و انتخاب رئیسش به گوش می رسید. استادان دانشگاه تهران پیشنهاد کرده اند که برخی استادان پیشکستوت و تاثیر گذار این دانشگاه در کمیته تعیین رئیس این دانشگاه عضو شده و از بین خود یک دو یا سه نفر را به عنوان گزینه کسب کرسی ریاست به وزیر علوم معرفی کنند.

از سوی دیگر، پیش از این وزارت علوم اعلام کرده بود که رئیس دانشگاه تهران تا اردیبهشت ماه معین خواهد شد.

یک تحقیق دردسر ساز دانشگاه شریف

یک محقق دانشگاه شریف اقدام به رسانه ای کردن یک تحقیق در خصوص علت آلودگی هوای تهران کرد که نشان می داد بنزین و دیزل بی کیفیت، پایتخت را آلوده می کند. بعد از انتشار این خبر شرکت فرآورده های نفتی اقدام به صدور جوابیه ای برای دانشگاه صنعتی شریف کرد.

دانشگاه در این بیانیه با یادآور شدن بی‌طرفی تحقیقات علمی، بر اهمیت توجه به پژوهش‌های سودمند و به کارگیری نتایج آن‌ها برای بهبود کیفیت زندگی مردم تاکید کرده است.

جنجالهای حضور سعید جلیلی در دانشگاه امیرکبیر

سعید جلیلی به مناسبت جشن ملی هسته ای در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حاضر شد. اما دانشجویان مخالف و موافق وی شعارهایی در هنگام سخنرانی و در طول اجرا شدن این برنامه سر دادند و این مراسم را به تبدیل به یکی از نشستهای پر حاشیه دانشگاهها در سال 93 کرد.

ادامه انصراف دانشگاهها از دریافت یارانه

پس از آنکه وزارت علوم اعلام کرد که مسولانش از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند، اکثر دانشگاههای پزشکی و غیرپزشکی کشور با صدور اعلامیه ای تک تک از انصراف دریافت یارانه نقدی خبر دادند.

این اخبار به جایی رسید که گاهی دانشگاهها برای انتشار خبر این اقدام با برخی خبرنگاران بحث می کردند!

همچنین معاون فرهنگی وزارت علوم از انصراف تمام معاونان فرهنگی دانشگاهها خبر داده است.

آمار بازدید: 279 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image