ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار عمیقاً به استقلال دانشگاهها معتقدیم/ ارتقای خدمات حوزه سلامت با اجرای فاز دوم هدفمندی

عمیقاً به استقلال دانشگاهها معتقدیم/ ارتقای خدمات حوزه سلامت با اجرای فاز دوم هدفمندی

وزیر بهداشت گفت: ما عمیقاً به استقلال دانشگاه ها معتقدیم و باید بدانیم که دانشگاه مستقل تصمیمات بهتری می تواند بگیرد.


به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به استان سیستان و بلوچستان و در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هیات امنای دانشگاه اختیارات زیادی دارد که می توان با تصمیمات مناسب، بسیاری از مشکلات موجود دانشگاهها را حل کند.

به گفته وی مردم به اعتدال رای داده اند و امیدواریم دولت نیز در همین مسیر مستحکم و استوار طی طریق کند و به عهد با مردم وفادار بماند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم التهابی که در کمتر از یک سال پیش در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در برخی بخش های کشور تنش های زیادی را ایجاد کرد ولی با این حال امروز آرامش نسبی خوشبختانه برقرار شده و مردم آنقدر مثل گذشته اضطراب ندارند. در حوزه اقتصادی نیز آرامش نسبی ایجاد شده ضمن این که روند مذاکرات فرصت های زیادی را برای ایران در منطقه به وجود آورد.

وی با اشاره به این که در حوزه سیاست بین الملل نیز طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با حفظ کیان، اقتدار و عزت مردم و کشور توانستیم به موفقیت های زیادی دست پیدا کنیم، افزود: در بخش داخلی دولت آرزوی پرداختن به معیشت و درد و رنج مردم را دارد و در این راستا گام های موثری را برداشته است.

به گفته وزیر بهداشت: دولت توانسته است تورم را مهار کند و امیدواریم این سیر نزولی تورم، همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز ادامه پیدا کند.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل عمده ما در تولید، سرعت رشد اقتصادی و سرعت ایجاد اشتغال است. همین مشکل ذهن دولت و شخص رییس جمهور را به خود مشغول کرده و باید بگویم در این زمینه نیاز به سرمایه گذاری بیشتری داریم.

دکتر هاشمی البته تاکید کرد: سرمایه گذاری نیاز به امنیت و آرامش دارد و با تندروی فقط در مسیرهای غلط خواهیم افتاد.

وی با بیان این که ما به مردم استان سیستان و بلوچستان افتخار می کنیم، گفت: این مردم مایه عزت و شرف هستند و دولت مصمم است در کل این استان و بخصوص نوار مرزی خدمات شایسته ای را ارائه کند.

به عقیده دکتر هاشمی دولت مصصم است قدم های موثری نیز در حوزه سلامت بردارد. ولی به این معنی نیست که همه مشکلات برطرف خواهد شد چون مشکلات زیادی در حوزه سلامت داریم و باید سعی کنیم زیرساخت ها و تعاریف را مجددا اصلاح کنیم.

وی با تشکر از حضور رییس جمهور در بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: ایشان دو هفته قبل با حضور در این بیمارستان اعلام کردند که سهم پرداختی از جیب بیماران را تا 10 درصد طی چند ماه آینده کاهش خواهیم داد. ما نیز سعی داریم با اجرای هدفمندی یارانه ها خدمات حوزه سلامت را ارتقاء دهیم.

دکتر هاشمی افزود: هدفمان افزایش تعداد پرستاران، کمک پرستاران و بهورزان است ضمن این که باید با اصلاح پرداخت ها سعی در ماندگاری پزشکان عمومی کنیم. همچنین در بخش دولتی تعرفه های پزشکان و متخصصان باید اصلاح شود.

وی با بیان این که میزان پرداخت ها برای اقدامات تشخیصی و آزمایشگاهی نیز باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: در بخش تجهیزات پزشکی یکی از اشکالات عمده این بوده که همیشه تکنولوژی برتر را در اختیار بخش خصوصی قرار داده ایم. در این میان پزشکانی که به رشد و تحقیقات بیشتری تمایل دارند، باید تکنولوژی برتر را نیز در اختیار داشته باشند. پس این روند باید اصلاح شود و سرمایه گذاری اصلی روی بخش آموزشی متمرکز گردد.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که در حال حاضر 60 دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم، تاکید کرد باید سعی کنیم که اعتبارات را بیشتر در بخش آموزش و خدمات صرف کنیم تا رضایتمندی مردم افزایش یابد.

وی در پایان با تشکر از پزشکانی که در استان سیستان و بلوچستان سالها مانده و خدمت کرده اند، گفت: نباید استان سیستان و بلوچستان را محروم معرفی کنیم چرا که این استان استعدادها و جاذبه های زیادی دارد و همه سعی ما باید بر این باشد که استعدادها را در این استان به فعل تبدیل کنیم.

آمار بازدید: 158 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image