ارتباط مستقیم با 30587 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی معرفي بسته‌هاي آموزشي در كتاب‌هاي درسي از سال تحصيلي آينده

معرفي بسته‌هاي آموزشي در كتاب‌هاي درسي از سال تحصيلي آينده

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي و آموزشي خبر داد: اجزاي مناسب بسته‌هاي آموزشي(كتاب راهنماي معلم، كتاب كار دانش‌آموز، فيلم آموزشي، ويژه ‌نامه رشد، محتواي الكترونيك، نرم‌افزار آموزشي و كتاب‌هاي مناسب آموزشي، تربيتي، فرهنگي)، در پايان يكي از كتاب‌هاي درسي هر پايه تحصيلي معرفي خواهد شد.


دكتر بهرام محمديان معاون وزير آموزش و پرورش، در نشست هم‌انديشي ناشران آموزشي سراسر كشور كه صبح روز چهارشنبه 20 فروردين در باشگاه فرهنگيان تهران برگزار شد، تأكيد كرد: ناشريني كه در مسير اهداف آموزش و پرورش قدم برمي‌دارند، شايستة تقدير و احترام هستند. آنها با وجود امكان انتخاب‌هاي پر سود ديگر، براي موفقيت دانش‌آموزان اين سرزمين، سرمايه‌ها و توانمندي‌هاي خود را به‌كار گرفته‌اند.

دكتر محمديان با اشاره به اينكه كتاب‌هاي آموزشي با روح و جان و سلامت آيندة فرزندان اين مرز و بوم، سركار دارند و حساسيت و اهميت آن اگر بيشتر از موضوعات جسماني نباشد، كمتر نيست، تأكيد كرد: با راه‌اندازي "پخش مدرسه" و مشاركت نمايندگان آن در استان‌ها و شهرستان‌ها، توزيع مناسب منابع آموزشي و تربيتي استاندارد به‌ سهولت انجام خواهد شد.

وي با تأكيد بر اينكه وزارت آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران ـ جزء معدود كشورهاي منطقه است كه ـ داراي سند تعليم و تربيت است، خاطرنشان كرد: در سند برنامه درسي ملي پنج عنصر تعقل، ايمان، علم، عمل و اخلاق در چهار عرصة ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با خلق و خلقت، در 11 حوزه يادگيري به‌صورت به‌هم پيوسته و با محوريت ارتباط با خدا تبيين و تدوين شده است.

معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش هدف دستگاه تعليم و تربيت را شكوفايي فطرت و دستيابي به مراحلي از حيات طيبه دانست و افزود: وظيفه آموزش و پرورش در اين مسير مداخله براي تسريع، تعميق، تسهيل و دقت در شكوفايي استعدادهاي دروني است.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي، از آشفتگي بازار نشر آموزشي و ايجاد اختلال در امر آموزش شكايت كرد و گفت: در پايان كتاب‌هاي درسي جديدالتأليف، 4 صفحه به معرفي كتاب‌هاي برگزيدة آموزشي و كمك آموزشي، جهت استفاده دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها تخصيص يافته است.

دكتر محمديان در خاتمه با اشاره به اينكه آموزش و پرورش را بايد به جاي يك نهاد آموزشي صرف بمثابه نهاد فرهنگي، تربيتي و آموزشي دانست، گفت: بسته‌هاي آموزشي بايد منجر به رشد معنوي، ذهني و خلاقيت و مهارت دانش‌آموزان ‌شود و آموزش تربيت مآل تحقق پذيرد.
منبع: روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي

آمار بازدید: 201 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image