ارتباط مستقیم با 30597 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی زنان فرهیخته سوئیسی و اتریشی از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کردند

زنان فرهیخته سوئیسی و اتریشی از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کردند

هیئتی از زنان فرهیخته اتریشی و سوئیسی ضمن بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب نشستی با حجت‌الاسلام والمسلمین نواب ریاست دانشگاه و خانم پورمحمدی عضو هیئت علمی دانشگاه داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هیئتی از زنان فرهیخته اتریشی و سوئیسی ظهر امروز ضمن بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب نشستی با حجت‌الاسلام والمسلمین نواب رئیس و خانم پورمحمدی عضو هیئت علمی این دانشگاه داشتند.

این گروه شامل زنانی از اقشار مختلف جامعه اتریش و سوئیس از قبیل اساتید دانشکده اسلام‌شناسی دانشگاه وین و دیگر دانشگاه‌ها، معلمان، پزشکان و پژوهشگران علاقه‌مند به فرهنگ ایران و اسلام بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب در نشستی با این هیئت، زنان را نیمی از پیکره جامعه بشری عنوان کرد و گفت: 60 درصد دانشجویان دانشگاه‌های ایران را زنان تشکیل می‌دهند که این موضوع نشان دهنده توجه نظام جمهوری اسلامی ایران به حقوق زنان است.

وی با اشاره به اهداف و نحوه شکل‌گیری دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: در این دانشگاه فرصت برای تحصیل در همه رشته‌ها به زنان و مردان داده شده است و بیش از نیمی از دانشجویان این دانشگاه نیز از بانوان هستند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب مشکل اصلی بشریت را دوری کردن از گفت‌وگو دانست و ادامه داد: سفرهایی که به قصد آشنایی با فرهنگ کشورها صورت می‌گیرد دارای نتایج عملی خوبی در راستای رفع سوءتفاهم‌ها میان ملت‌ها درباره وضعیت زنان در کشورهای مختلف اسلامی به ویژه ایران است.



نعیمه پورمحمدی عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در نشستی جداگانه با هیئت زنان سوئیسی و اتریشی خاطرنشان کرد: روابط و همکاری‌های خوبی بین این دانشگاه با مراکز پژوهشی سایر کشورها از جمله دانشگاه‌های پوتسدام و پادربورن آلمان در قالب برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای علمی ادیانی مشترک برقرار است.

وی با اشاره به برگزاری سمینارهای مشترک میان دانشگاه ادیان و دانشگاه‌های آلمان عنوان کرد: این همکاری‌ها نشانه گسترش روز افزون دایره روابط فعالیت‌های دانشگاه‌های ایران است.

گفتنی است، در پایان اعضای این هیئت سئوالاتی در ارتباط با وضعیت اجتماعی زنان در ایران پرسیدند که به سئوالات آن‌ها پاسخ داده شد.

آمار بازدید: 215 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image